Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ztugwell schreef:en als je de teugels wat strakker vast houd loopt ze zeker naar achter ?
Als je de buitenteugel wat strakker houd dan je binnenteugel en ze begint te lopen dan gaat automatisch de kont van je paard naar jou toe draaien en ken je gaan zitten .
Laat haar daarna wel gewoon meteen stilstaan en wanneer jij het zegt pas lopen .

Somebitch schreef:Hier is pasgeleden een topic over geweest.. Kijk eens verder in dit forum onderdeel.
Somebitch schreef:Maakt niet uit.. Daarom deel ik het mee.![]()
Kan je haar niet in een hoekje zetten met haar neus naar de bakrand toe ofzo?
Merlijn schreef:Iedere keer als je opstapt en ze wandelt aan, meteen er af stappen en dan de pony minstens 5 passen achterwaarts zetten. Ze moet dan vlot achterwaarts gaan, niet: stapje - niks- stapje - niks - enz. Vlot dus. Meestal hoef je dat maar een paar keer te doen en dan kunnen ze ineens wel stil blijven staan. Meteen belonen met je stem en pas wegstappen als je allebei de beugels aan hebt en je teugels goed vast, ze moet gewoon wachten tot jij zegt dat ze mag gaan stappen. Als je haar dan beloont moet je dat niet met koekjes/worteltjes of wat dan ook doen; alleen met je vriendelijke stem. Worteltjes alleen in haar voerbak geven. Succes er mee.
fluffyfox schreef:hoe ligt haar zadel??
zou dat er niks mee te maken kunnen hebben ook omdat je zegt dat het rijden wat veranders is of lees ik dat nou verkeert
NatasxKyara schreef:Merlijn schreef:Iedere keer als je opstapt en ze wandelt aan, meteen er af stappen en dan de pony minstens 5 passen achterwaarts zetten. Ze moet dan vlot achterwaarts gaan, niet: stapje - niks- stapje - niks - enz. Vlot dus. Meestal hoef je dat maar een paar keer te doen en dan kunnen ze ineens wel stil blijven staan. Meteen belonen met je stem en pas wegstappen als je allebei de beugels aan hebt en je teugels goed vast, ze moet gewoon wachten tot jij zegt dat ze mag gaan stappen. Als je haar dan beloont moet je dat niet met koekjes/worteltjes of wat dan ook doen; alleen met je vriendelijke stem. Worteltjes alleen in haar voerbak geven. Succes er mee.
In het begin stapte ik af, en als ik er dan weer op wou, dan ging ze ook weer gewoon lopen, dus eigenlijk maakte het niet zoveel uit. Na 5x te moeten afstappen werd ik het echt wel beu, dus daar ben ik mee gestopt.
Dat achterwaarts kan ik wel eens uitproberen, bedankt!
Maar ik geef btw geen worteltjes ofzo hoor, gewoon een klein koekje, kan ze makkelijk kauwen. Want ze is hier helemaal gek op!
Somebitch schreef:Ik denk dat ze bedoelt of het goed past.
NatasxKyara schreef:Maar ik geef btw geen worteltjes ofzo hoor, gewoon een klein koekje, kan ze makkelijk kauwen. Want ze is hier helemaal gek op!

bk_lover schreef:NatasxKyara schreef:Maar ik geef btw geen worteltjes ofzo hoor, gewoon een klein koekje, kan ze makkelijk kauwen. Want ze is hier helemaal gek op!
even off-topic.. van uit de hand voeren leren ze bijten..
@ Merlijn: Cursus gehad bij AvdT??
NatasxKyara schreef:Somebitch schreef:Ik denk dat ze bedoelt of het goed past.
Dat denk ik wel ja, ik ben met haar naar het magazijn van de winkel toe geweest.
En daar hebben we stuk voor stuk een zadeltje gepast, en na lang zoeken hebben we er eentje gevonden, want ze heeft weinig schoft dus moet ze een brede boom hebben. Hij past niet precies (schuift een beetje naar achter), maar ik denk niet dat ik ook een zadel ga vinden dat écht goed past op een paard met weinig schoft.
fluffyfox schreef:en wanneer heb je je zadel aangeschaft, is dat lang geleden?
toch wel belangrijk om iets te hebben wat goed ligt, want als t beetje schuift kan t best zijn dat ze er wat last van heeft natuurlijk
heeft ze wel eens drukkingen oid?
NatasxKyara schreef:fluffyfox schreef:en wanneer heb je je zadel aangeschaft, is dat lang geleden?
toch wel belangrijk om iets te hebben wat goed ligt, want als t beetje schuift kan t best zijn dat ze er wat last van heeft natuurlijk
heeft ze wel eens drukkingen oid?
Vorige winter gekocht.
Nee, die heeft ze niet.
bk_lover schreef:NatasxKyara schreef:Maar ik geef btw geen worteltjes ofzo hoor, gewoon een klein koekje, kan ze makkelijk kauwen. Want ze is hier helemaal gek op!
even off-topic.. van uit de hand voeren leren ze bijten..
@ Merlijn: Cursus gehad bij AvdT??
Gewoon jaaaaaaaren ervaring met paarden.