Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MelanieB schreef:Als je pony het niet leuk vind en er dus geen plezier in heeft, kun je net zo hard doorpushen, maar daardoor zal ie het nog minder leuk gaan vinden.
debje18 schreef:Als alles omslaat en hij doet niks meer, dan zou ik tenminste nog 1 hindernis springen, zodat hij tenminste nog wel wat heeft gesprongen. Dan gewoon braaf kloppen en stoppen.
wiifke schreef:Kun je niet oefenen buiten de les? Dan voel jij je minder gedwongen en zit je er waarschijnlijk ontspannener op, dat voelt je pony ook..
pearlie schreef:Misschien kun je eens priveles nemen met springen? Dan kun je rustig het vertrouwen met je pony opbouwen zonder dat je je opgejaagd voelt door anderen.
MysticTinker schreef:Ik zou een tijdje niet meer in de les meerijden, maar gewoon zelf gaan oefenen als de bak vrij is. Zelf een hindernisje opzetten, en lekker speels ermee aan de slag gaan. Balkjes op de grond en gewoon door de palen heen galopperen. Heel erg veel belonen. En als je merkt dat dat goed gaat, en de pony het leuk vind, dat leg je een balk in de steunders, lekker laag, en dan gewoon rustig er overheen.
Misschien kun je hem ook eens los laten in de bak met een hindernis, kan hij zelf alles onderzoeken, als hij het echt leuk vind dan zal die wel springen.
Maar als hij het eng blijft vinden dan moet jij ook niet doorduwen. Dan kun je beter iets anders zoeken om te doen met hem, iets wat jullie allebei leuk vinden.
Equidea schreef:Mijn pony weigerde vroeger ook 9/10 keer. Had heel weinig gesprongen. Maar zo koppig als ik ben, ben ik toch door gegaan.
Nu hebben we allebei heel veel lol in het springen.
Maar je moet je paard kennen, weet je dat hij het leuk vind, of zeg je dat hij het leuk vind omdat je het zelf leuk vind?
Shauni schreef:wiifke schreef:Kun je niet oefenen buiten de les? Dan voel jij je minder gedwongen en zit je er waarschijnlijk ontspannener op, dat voelt je pony ook..
doe ik ook weleens. Ik ben al 6 jaar bezig
[/quote] Shauni schreef:pearlie schreef:Misschien kun je eens priveles nemen met springen? Dan kun je rustig het vertrouwen met je pony opbouwen zonder dat je je opgejaagd voelt door anderen.
ook al gehad.
Shauni schreef:pearlie schreef:
ook al gehad.
Hm, misschien toch nog eens proberen? Een andere instructeur misschien?
Het lijkt me weinig zinvol om op deze manier in een groepsles te blijven rijden of om zelf "aan te klooien".
Of je kunt het springen laten voor wat het is.. .maar ja dat moet je zelf bepalen.
Shauni schreef:Shauni schreef:
Hm, misschien toch nog eens proberen? Een andere instructeur misschien?
Het lijkt me weinig zinvol om op deze manier in een groepsles te blijven rijden of om zelf "aan te klooien".
Of je kunt het springen laten voor wat het is.. .maar ja dat moet je zelf bepalen.
andere instructeur is het absoluut niet. Deze begrijpt berry ook helemaal enzo.

MelanieB schreef:Als je pony het niet leuk vind en er dus geen plezier in heeft, kun je net zo hard doorpushen, maar daardoor zal ie het nog minder leuk gaan vinden.
. Lielle schreef:Ik moet zeggen dat ik als mederuiter ook niet blij zou zijn met een combinatie die regelmatig de les ophoudt. Een keer kan gebeuren, dat hebben we allemaal, maar als het vaak voorkomt kun je beter voor priveles kiezen. Overigens kan ik dit uit je huidige omschrijving niet echt als angst typeren, meer als ongehoorzaamheid, zeker omdat hij buiten wel springt, maar mss ligt dat aan je formulering. Vertel eens wat preciezer wat er gebeurt als hij gaat stoppen.