Ze is nu 6,5 jaar maar heeft hiervoor al eens 2x een wedstrijd in het Z1 gelopen met winst. Daarna heeft ze een veulen gehad en voordat ik haar kreeg was er zo'n 9 maanden vrij weinig tot niets met haar gedaan. In januari ben ik gestart met wedstrijden in de B dressuur (omdat ik zelf nog niet hoger mocht starten moet ik hier toch in beginnen) ik heb nu 4 winstpunten gehaald.
Helaas heb ik op de middendraf steeds een 5 en als ik straks L1 rijd zal dat wel een 4 waard zijn.
Nu het volgende: Ik heb moeite met haar meer voorwaarts laten draven het gevolg is dat ze dan tegen de hand komt en een taktfout maakt, zeg maar met haar voorbeen een tussenpasje. (of ze lijkt te willen aanspringen in galop)
Hoe kan ik dit gaan trainen en waar komt dit uit voort? Is het dat ze vast zit in haar schouder o.i.d.? Of moet ze hiervoor meer op krachten komen? Of misschien nog beter reageren op been.. of.. wie weet het
In galop vind ze het ook moeilijk om middengalop te rijden, dan drukt ze haar rug weg en komt ze tegen de hand. Heeft iemand tips?
(p.s. ik heb wel wekenlijks les e.d. maar ben benieuwd of jullie misschien nog een goede tip hebben)

of klink ik nu ongeduldig
) als dit goed is, dan gaat de middendraf als vanzelf beter. Ook begin ik altijd met oefenen met kleine stukjes uitschuiven (zo noem ik dat altijd maar) als ik metteen te veel vraag is mevrouw beledigd en gaat ze onregelmatig lopen. Misschien is dit voor jou ook een handige tip?
had nog nooit hoger dan een 5 gehaald daarop hehe