Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dan merk je vanzelf hoe hij daar op reageert en wat voor jou het beste werkt. Nerootjeh schreef:

OoappeloO schreef:Hoe heftig is het kouwen? Echt boos en hard? Of gewoon steeds wat kouwen en 'er mee spelen'?
Mijn vzpaard kouwt ook op het bit, soms best 'hard/actief', maar last heeft ze er niet van want ze krijgt er niet meer spanning door in 'er lijf. Als die van jou dat wel krijgt zou ik idd eens wat anders proberen. Dubbel gebroken is met stille hand en mond een 'zacht' bit, soms kan juist enkel fijner zijn.
Heb je les? Anders miss een vraag voor je instructeur, kan je miss ook wat andere bitten uitproberen!

. Ik merk gewoon dat mijn paardje er ontspannen er op loopt en het meestal goed snapt. Ik heb nu een leren hoofdstel die kruislings onder de kaak loopt. Ben zelf toch eigenlijk alweer een beetje opzoek naar iets anders, maar je kan het een keer proberen? Lauss schreef:Om de een of andere reden neig ik nu het meeste naar bitloos, dus eens even kijken waar ik zulke hoofdstellen kan lenen om te testen!

.

Cassidy schreef:Ik zou nog even verder kijken naar andere bitten, bijv Mylers. Overstap naar bitloos is wel de makkelijkste, snelste en goedkoopste manier...