Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
?
Essssss schreef:Dit hoort geloof ik niet bij Ruiter?
Gewoon met het ritme van het paard mee gaan, staan zit staan zit. Als je 't eenmaal kan is het de makkelijkste zaak van de wereld.
Squit schreef:Essssss schreef:Dit hoort geloof ik niet bij Ruiter?
Gewoon met het ritme van het paard mee gaan, staan zit staan zit. Als je 't eenmaal kan is het de makkelijkste zaak van de wereld.
verlichte zit is niet staan zit staan zit..
je moet in je beugels gaan staan en juist boven je zadel "zweven"....
zo is het mij jaren geleden geleerd
.
) Ten tweede, je moet niet teveel naar voren gaan hangen, je kont moet wel uit het zadel zijn maar het hoeft geen hele meter te zijn. Tenen naar buiten en hakken laag.
En gewoon veel blijven oefenen. (Misschien eerst ook wel alleen in de stap, zodat je in evenwicht/balans bent en als dat lukt probeer je de draf.) 

) vrij goed in het rijden van verlichte zit. Voor mijn gevoel is dat heel vreemd omdat ik naast het paard een evenwicht(balans) van 0.000% heb. Op het paard heb ik dat dan blijkbaar wel. Heb ik altijd vreemd gevonden... Maargoed het gaat hier natuurlijk niet om mij maar ik denk inderdaad dat het heel belangrijk is dat je balans goed is en dat het dan een stuk makkelijker gaat.