Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bojangles schreef:Is het zo ineens gekomen dan? Omdat je zegt al 10 jaar op hem te rijden. Is hij van stal veranderd, van voer veranderd, rijd je nu veel buiten ipv in de bak etc etc.

!!!
Toen ik Noah pas had (de eerste twee weken) was hij superbraaf, zette geen pas verkeerd, maar eenmaal hij meer gewend was, was het constant steigeren vanaf de eerste seconde dat je erop zat (en dan dus echt gwn non-stop hupsen) tot hij een kwartier later doorkreeg dat hij je er niet af kon gooien, en dan kon hij ineens weer perfect meewerken.
Ik snap dat je afstapt, ik persoonlijk stapte niet af, maar had daarna steeds minder zin om op te stappen ) Met als gevolg dat we enkele maanden enkel aan de hand zijn gaan wandelen, en als we toch gingen rijden, er altijd een ander paard bijwas (dan was er namelijk niets aan de hand). Iemand heeft me toen enorm geholpen door hem gewoon te longeren, maar erg duidelijk en kordaat, het lijkt zo gewoontjes, maar het was eerder een soort grondwerk aan de longe dan echt longeren. Hij heeft me er daarna ook mee geholpen (de eerste paar keren deed hij het alleen terwijl ik toekeek, leer je ook veel van
) en hij steigert nu al een jaar niet meer
Ben me nu pas aan het verdiepen in grondwerk, en ik heb al gemerkt dat het eigenlijk dat was wat we toen (aan de longe weliswaar) deden.
En wandelen met twee is toch ook leuker dan alleen
Bojangles schreef:En wat nu als ze achterover klapt en haar rug of in het ergste geval haar nek breekt...
Ik heb veel nare ongelukken zien gebeuren bij steigerende paarden. En dan kan je nog zo stoer of nog zo goed blijven zitten, als ze omver klappen dan gaan ze hoor en dan mag je geluk hebben als je er veilig onder weg komt.
aerdenhout1 schreef:Ik begrijp toch echt uit het verhaal van TS dat ze hem al 10 jaar rijdt en er eerst alles mee kon doen.
Is dat het geval, dan is het geen uitproberen meer, maar speelt er iets anders.