Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:ja ik weet nog goed dat ik voor de stal van meagan stond, toen hete ze anders spotnick noemde ze haar of zo iets..
Ik vroeg wat is dit voor een paardje, ze kroop namelijk helemaal in het hoekje..En ik heb een zwak voor probleem paarden..dus ik moest even het fijne er van weten..Ze vertelde me een verhaal en het kwam over van nou dat komt never nooit meet goed met dat beest, de hoop was eigenlijk al opgegeven, maar er zat een veulen in...
later toen ik jou tegen kwam was ik haar blijbaar niet vergeten, want ik zag jou paard en dacht verrek die lijkt veel op dat knolletje die ze hadden opgegeven, ik durfte het bijna niet te vragen om jou niet te willen beledigen wahhhhhhhhhhahaha
"is dat niet dat paardje wat ze voor de slager hadden bedacht">?????????
Ilse je mag zeker trots zijn wat jij allemaal berijkt hebt.....
Met mij en ric is het in het begin ook niet over rozen gegaan..
Maar inderdaad als je door hebt dat je een paard met karater hebt gekocht.zal je de tinkers beter kunnen begrijpen.
En ik vind dat je het heel mooi hebt omschreven......
Ik ken ook heelveel mensen die het door hebben hoe een tinkertje een beetje in elkaar steekt en die onzettend veel plezier hebben met hun tinky..
Monique
, maar al bij al denk ik dat je beter met een veulen begint dan met een zogenaamd jong ingereden paard, dan groei je samen op en krijg je toch iets meer van een band in de meeste gevallen met een 3-jarige pas beleerd beestje (en ondertussen als het kriebeld moet je wel lessen gaan nemen). Als nieuwbakken ruiter is het toch best een oud paardje te kopen en zo ervaring op te doen, een oud manegepaard of zo .... en dan nog zal je verzet leren kennen, want de dieren voelen het gewoon aan dat je de ervaring mist ... bewijs werd geleverd met m'n ponymerrie ... ik kon ondanks jaren rijden en kennis haar niet opvangen. Sommigen zijn gewoon gek in het hoofd en niet voor gewone mensen geschikt. Citaat:Ik geloof eerder in lastige eigenaren dan in lastige paarden, en voor tinkers geldt dat dubbel. (En bij sommige profs niet, als die zeggen dat ze lastig zijn zijn ze ook echt lastig, maar een prof zegt dat niet zo gauw)
) dan gaat dat hoofd naar beneden om me kwijt te raken. Dat lukt niet maar het kost me wel geduld en soms mijn goede humeur. Steef klinkt inderdaad een beetje alsof tinkers of niet-sportpaarden ietwat minderwaardig zijn. Hij mag wel eens op mijn tinker stappen en proberen wat te dressuren haha, je hebt wel wat anders onder het zadel Steef dan een meegaande WPN'er
. Op dit paard leer je weer eens ècht wat paardrijden inhoudt. Ga er dan ook eens mee naar buiten, zoals ik meestal doe. Lekker galopperen en dan meemaken dat ze, als ze haar buien heeft, voor ieder hekje, raar boomstammetje, takkenbosje, schaduwtje etc. etc. wegspringt. Dat is wel wat anders dan wijken voor het been of schouder binnenwaarts!
) dan kan je hoog en laag springen maar gaat het gewoon niet gebeuren.
. Het is gewoon een pestkop, niet kwaadwillend hoor, helemaal niet, maar wel een pestkop. Het is een dame met uitstraling en temperament...ja ja, en dat allemaal voor een tinker hè. Een kennis van mij had 2 tinkers waarvan 1 prachtig was maar die ging er op een buitenrit gewoon vandoor met haar, erop of eraf, maakte niet uit. Hij is inmiddels verkocht helaas. Die van mij gaat er niet vandoor, ik kan haar goed houden maar wel met handschoenen aan... IK ben het helemaal met je eens: tinkers zijn karakterpaarden en niet voor iedereen geschikt. Je moet genegen zijn wat water bij de wijn te doen. Is dat nu Ierse koppigheid? De mannen daar schijnen dat ook te hebben
.