Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) een kant waarop hij makkelijker of moeilijker galoppeerd? Als je hem op zijn moeilijkere kant laat galopperen en dan een halve grote volte rijd, hem omsteld en de hulp geeft voor de andere galop zou het moeten lukken... Ik ben er zelf namelijk niet echt mee bezig geweest maar ik wil het wel eens gaan proberen ...
kinslayer schreef:Mag ik vragen waarom je dit uberhaupt wilt aanleren?
bijvoorbeeld in het springparcours of als je straks van plan bent om hoger in de dressuur te gaan starten
. persoonlijk zou ik het leren door middel van een balkje. je rijd over het balkje en geeft de hulpen voor de andere galop
wiseguy15 schreef:kinslayer schreef:Mag ik vragen waarom je dit uberhaupt wilt aanleren?
het is altijd handigbijvoorbeeld in het springparcours of als je straks van plan bent om hoger in de dressuur te gaan starten
. persoonlijk zou ik het leren door middel van een balkje. je rijd over het balkje en geeft de hulpen voor de andere galop
kinslayer schreef:Mag ik vragen waarom je dit uberhaupt wilt aanleren?
kinslayer schreef:omdat ik met hem wil springen.. in parcour is dat heel handigMag ik vragen waarom je dit uberhaupt wilt aanleren?
wendietjuhhh schreef:galopwissel hoor je een paard te leren voordat je hem contragalop aanleert!
Nathan__ schreef:wissel roepeb en met been drijven anja
Mientjeuh schreef:het is een springpaard.. voor in parcour!!!!! is chanceren heel makkelijkIk zou persoonlijk ook eerst contragalop bevestigen en dan pas aan changementen beginnen. Ik heb ooit met een paard gereden dat kon wisselen voor hij contragalop beheerste, en hij wisselde gewoon elke keer van galop ipv in contragalop te blijven.
Door ze voor contragalop te leren wisselen geef je ze een vluchtweg.
En over het aanleren van changementen zelf, wat Urielle zegt. Ik zou er zelf echt niet aan beginnen, je doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed. En daarbij, een galopwissel is geen leuk trucje dat je je paard kan aanleren, maar het is gebaseerd op verschillende elementen in de dressuur die je eerst volledig moet beheersen voordat je hieraan begint.
Doe het in overleg met en onder begeleiding van je instructeur. Liever voorkomen dan genezen, toch?Nathan__ schreef:wissel roepeb en met been drijven anja
... serieus?
Canaletto schreef:het is een springpaard.. voor in parcour!!!!! is chanceren heel makkelijk