ik heb mijn pony nu al 4 jaar en we hebben dan ook een behoorlijk goed band opgebouwd. Met rijden in de bak is ze altijd lekker voorwaarts en schrikt niet veel. Maar als ik naar buiten ga ( de weg op) gaat het aan het begin nog goed maar op den duur gaat ze stil staan en is niet meer vooruit te krijgen. Alleen als er een andere pony voorop loopt gaat ze vooruit. Soms als ik haar aan de hand meeneem loopt ze ook gewoon mee. Het is niet dat ze bang voor iets is want ze rijd al jaren op de weg. Sinds een jaar geleden ongeveer is dit probleem begonnen.Soms ga ik naar het bos of het strand dan heeft ze hier meestal geen last van. Ik hoop dat iemand me een paar tips kan geven om dit probleem te verhelpen
.
. Maar als dit gebeurd, als ze echt niet wil lopen moet ik dan toch maar keren of blijven proberen? Ik denk zelf niet dat het een te kort is aan leider schap, omdat ik haar nu al 4 jaar heb. Toen ik haar gekocht had kon ik trouwens (bijna) nog niet rijden maar toen wou ze wel altijd buitenritjes maken. Ongeveer een jaar/ half jaar geleden is dit begonnen. Ze doet echt bijna alles (behalve dan op de weg lopen).
In een boek van Monty Roberts had ik gelezen hoe je dat (volgens hem) het beste kan verhelpen, dus ik uitproberen, en het werkt dus echt! Want nu loopt ze zonder problemen gewoon t bos in.