Lusitana schreef:Ik geloof niet dat er fysieke problemen zijn. Beide situaties ligt aan de ruiterhand die de pony totaal blokkeert. Of kunnen daar in elk geval gewoon aan liggen.
Je handen moeten in de eerste plaats wat hoger dan op de foto en verder niet vragen in stilstaande situatie. Achteruitkruipen of steigeren zijn daarvoor heel logsiche reacties.
Geven is de oplossing in beide situaties. Dit is ook al genoemd.
Bokken is nl ook iets wat voorkomt uit energie niet niet naar voren kan afvloeien.
Zowel voor bokken als steigeren is de oplossing drijven en geven.
Durf dus wat losser te laten zodat je pony ook echt kán aanspringen. bij het aanspringen wordt nl een vrij grote beweging gemaakt. Als je hem daarbij hindert, krijg je natuurlijk protest, lijkt me niet meer dan logisch.
Het probleem is dat veel mensne bij een "lastig" dier de neiging hebben juit meer tegaan houden om te proberen controle te houden, terwijl geven veel beter resultaat geeft omdat ze dan niks hebebn om tegen te protesteren. Natuurlijk dit wel binnen de regels van de rijkunsnt, dus niet gewoon de teugels heelmaaal losgooien en een rijdier maar een beetje laten denderen met de neus in de lucht. Het gaat om geven als onderdeel van een hulp, dus een MOMENT.
Alles wat je zegt klopt. Ik ben bang om los te laten. Bang dat ik geen controle meer heb.