Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sietske94 schreef:mijn fjord deed PRECIES het zelfde,
nu lukt het gelukig wel!
wij hebben het gedaan;
beetje na binnen laten kijken en op het eind van de volte aan galoperen ( bij A of bij C. ) het is goed gelukt en toen zat ze dus goed! sins dien doen we het zo en het lukt nu al een stuk beter! misschien een probeeroptie voor je??
Groetjes kim!
Lusitana schreef:Ik zeg niet dat het speciaal aan jou alleen ligt, maar gewoonlijk wel aan de ruiter. Je moet eens zien hoeveel mensen niet de correcte hulpen weten te geven. Die doen een been naar achter en geven een schop of drijven wat feller en kiepen voorover in het zadel. Dat is niet de hulp voor aangalopperen. Daar gaan ze gewoonlijk alleen harder op en vallen dan in galop.
Ook bij jou mis ik dus het ook aantrekken van het kruis en de teugelhulpen (binnenstelling).
Ik zou dit eerst toevoegen en zien of het helpt.
Kruis aantrekken is dus de beweging die je maakt met je kruis om een schommel hoger te laten gaan (even een bolle rug maken en je kruis in het zadel planten, je kunt dit oefenen door op een krukje te gaan zitten met de armen over elkaar en dan dat krukje op twee voorpoten te krijgen), en de teugelhulp, heb ik al gezegd, is gewoon 2 handen naar buiten (rechts in jouw geval) brengen. Dit doe je met de handen een handbreedte boven de schoft, voor het maximale effect, maar denk erom dat je binnen (linker) hand niet over de manenkam mag komen en dat de druk gelijk is. Op deze manier krijg je de gewenste binnenstelling terwijl toch het gewicht op de buitenschouder komt en de binnenkant vrij is om vooruit te grijpen.
Echt heel belangrijk bij het aanspringen om het voorbeen vrij te maken.
Het kruis aantrekken is om het moment te bepalen en de achterhand er onder te zetten.
Het buitenbeen naar achteren is om te voorkomen dat het kruis uitzwaaid als je met het binnenbeen drijft. Het buitenbeen drijft nl niet, het WAAKT. (Oftewel komt in actie indien nodig)