hoofd bijna op de grond betekent?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

hoofd bijna op de grond betekent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 17:28

Hoi,
ik kom net terug van een rit met mijn paard.Hij heeft z1 gelopen zeer licht in de mond etc.
Nou merkte ik in galop en draf dat hij graag lange teugel heeft. Vind ik geen probleem , maar nou houd hij zijn hoofd zo laag dat hij bijna de grond raakt. Hij heeft wel moeite met de grond omdat die soms onregelmatig kan zijn (rij in het bos) hij heeft nooit op onregelmatige grond alleen bakgrond gelopen.Maar hij liep goed en stevig door.Hij doet dit ook in draf en volgens mij ontspant hij maar weet het toch niet zeker

Betekent dat hoofd naar beneden kijken en ontspanning of juist spanning en een rijtechnisch probleem? Hij was heel vrolijk en vroeg echt teugel het maakte niet uit of ik de teugel losliet oid. wat betekent het? Wat wilt hij me vertellen?

iig bedankt Haha!
Laatst bijgewerkt door Sim op 15-12-07 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onderstreping verwijderd.

uniekhorse

Re: hoofd bijna op de grond betekent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:29

Dit is inderdaad ontspanning Lachen

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:36

Mijn ruin doet dit ook altijd. Ik heb gehoord dat het heel goed is als je paard met z'n neus naar de grond gaat, dan zijn ze ontspannen in de rug, paarden die dit niet kunnen hebben vaak rugproblemen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 17:37

oh gelukkig ik dacht al dat hij last had van zijn rug . Ik vond het ook wel eng zo in harde galop en dan hoofd naar beneden , maar als het goed voor hem is mag hij dat wel .Lachen bedankt voor jullie info iig.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:39

Idd, is ontspannenheid Lachen
Ons veulen van 7 maanden doet dat ook, dan loopt die gewoon lekker achter je aan te sloffen Lachen Volgens mij weten ze dan heel goed waar ze mee bezig zijn Lachen Als jij dan maar niet gek gaat doen op het zadel, zal hij ook best zijn evenwicht enzo kunnen houden Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:39

Siri1804 schreef:
Mijn ruin doet dit ook altijd. Ik heb gehoord dat het heel goed is als je paard met z'n neus naar de grond gaat, dan zijn ze ontspannen in de rug, paarden die dit niet kunnen hebben vaak rugproblemen.

goed om te weten Haha!
mijn diertje mag dit ook graag doen, vind het heerlijk dat ie zo lekker ontspannen loopt Lachen Lachen

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:44

Mijn pony doet het ook vaak, das idd gewoon ontspanning van haar!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:48

Stil blijven zitten in het zadel en het lopen aan hem overlaten, ze weten op zo'n moment donders goed wat ze doen dus als je niets doet dat zijn evenwicht verstoord gebeurd er niets.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 17:49

En doen jullie paarden dit ook in galop en draf?
ik probeer het lopen ook aan hem over te laten hoor en stil zitten werk ik erg aan ik merk wel dat als hij zijn hoofd naar beneden doet ik even uit balans ben maar gelukkig kom ik steeds sneller in balans Haha!

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:55

Als ik mijn paard lange teugel geef en hij is ontspannen dan doet hij het ook in draf en galop.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:36

Het losrijden en uitrijden gebeurt enkel in deze houding bij mij in het ideale geval Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:38

Lekker ontspannend voor je paard. Hoewel ik ook een paard heb gekend die het doet net voordat er een boksessie volgt Haha!

Ivanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:09

Het is inderdaad lekker ontspannen. Ga lekker in je zadel zitten en doe eventueel ook gewoon je ogen dicht en ga heerlijk mee in de beweging. Wordt jij ook lekker ontspannen Knipoog

Mijn verzorgdpaard doet het nu nog gewoon om balans te zoeken. Met der voelsprieten over de grond zeg ik altijd Knipoog Heerlijk als je je paard zo lekker kunt laten sjouwen.

Geniet ervan zou ik zeggen Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:54

ik denk ook ontspannen, mijne doet het ook graag en gaat dat ook heerlijk veren in de rug, nu nog wat actiever Tong uitsteken

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:37

Normaal is het ontspanning, maar wij hadden een paard op stal met rugproblemen dat dit ook dit, juist omdat het hem moeite kostte om bij elkaar gereden te worden en opgericht te blijven. Die ging ook in galop helemaal met zijn kop naar beneden, maar dat was dus om een heel andere reden. Het is dus niet altijd een positief teken ...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:40

ik vind het wel apart dat je paard dit altijd wil doen.... om even te ontspannen is het natuurlijk wel lekker, maar als je paard dit constant blijft doen zou ik misschien toch eens naar laten kijken.

Het is volgens mij toch niet een heel natuurlijke houding om constant en in alle gangen zo laag met het hoofd te lopen.

ziet hij wel goed?
misschien last van zn rug/hals/nek/zadel/tanden etc.

succes!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:44

Jonge paarden doen het vaak om balans te vinden, dan laat ik ze het ook doen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:45

juval schreef:
ik vind het wel apart dat je paard dit altijd wil doen.... om even te ontspannen is het natuurlijk wel lekker, maar als je paard dit constant blijft doen zou ik misschien toch eens naar laten kijken.

Het is volgens mij toch niet een heel natuurlijke houding om constant en in alle gangen zo laag met het hoofd te lopen.

ziet hij wel goed?
misschien last van zn rug/hals/nek/zadel/tanden etc.

succes!

Precies, dat bedoel ik ook. Na de arbeid even lekker halsstrekken is prima, maar niet altijd. Natuurlijke houding is hoofd op schofthoogte of zelfs daarboven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:46

Voor de arbeid vind ik het ook belangrijk dat ze echt op boeghoogte en lager lopen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:06

Mijne doet het indd ook. Maar als ik hem dan wil oppakken om hem aan de teugel te rijden wil hij niet reageren Boos!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:50

Goed teken! Lachen het is een teken dat hij zich kan ontspannen bij jou. maar lijkt me als je gewoon lekker serieus ff wil rijden best irritand worden..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:53

opzich is het over het algemeen een goed teken.
maar je moet hem niet altijd zomaar naar beneden laten gaan. alleen tijdens het in en uitrijden. Anders kan hij het nog wel eens gaan doen om onder het werk uit te komen.
En wanneer ze netjes aan de teugel zijn, gebruiken ze hun rug ook goed. Dat zou toch moeten kunnen als ex-Z1 paard..

Toch even voor de zekerheid naar laten kijken.
Maar het is ook gewoon een teken van ontspannenheid!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:17

Mijn vzpony doet dat ook ja. Soms maakt hij er ook weleens misbruik van, de donder Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:52

Tijdens het rijden door geef ik regelmatig ook een lange teugel. Paard moet gewoon in- en uitschuiven op commando.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:02

Jaimyliefje schreef:
opzich is het over het algemeen een goed teken.
maar je moet hem niet altijd zomaar naar beneden laten gaan. alleen tijdens het in en uitrijden. Anders kan hij het nog wel eens gaan doen om onder het werk uit te komen.
En wanneer ze netjes aan de teugel zijn, gebruiken ze hun rug ook goed. Dat zou toch moeten kunnen als ex-Z1 paard..

Toch even voor de zekerheid naar laten kijken.
Maar het is ook gewoon een teken van ontspannenheid!

Juist tussen het rijden is het lekker voor het paard om even laag te gaan en hij zal er echt geen misbruik van maken als je het rijdend!! toestaat. In een proef moet hij het ook ergens halverwege tonen.