Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Skwoesie schreef:Nu heb ik altijd al problemen gehad met het naar beneden rijden van de paarden waar ik op zat. Vooral op de linkerhand
Lalidan schreef:Waar ik even nieuwsgierig naar ben: ben jij zelf linkshandig?

Moet vaak op de linkerhand rijden zodat ik kleine volte kan rijden.. Dan moet ik gewoon een losse linkerteugel hebben mss ook goede oefening voor jou!

Jotee schreef:Misschien meer verbinding aannemen. En dan van achter uit naar beneden werken. Zoals het hoort; Kuit sluit openen. Achterhand heb je er dan als het goed is ook meer onder.
Jotee schreef:Dan zou ik eerst maar eens het paard aan je been hebben. De meeste manege paarden gaan alweer in lager tempo als ze nagevelijk lopen. Kuit, sluit en openen!
Kitty1 schreef:Ik vind het niet zo raar dat je links vastpakt terwijl je rechthandig bent. Jouw rechterhand is nl. veel soepeler en handiger omdat je deze vaak gebruikt. Links is stug en ongecoordineerd zeg maar, niet handig dus daarom pakt je linkerhand de teugel vast en kan niet spelen omdat dit geen getrainde hand is! Ik heb nl. hetzelfde. Goed bewust zijn van je eigen lichaam, dit duurt jaren... .