Jong Arabiertje van 3 jaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Jong Arabiertje van 3 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 13:19

Heey iedereen.
Mijn vriendin krijgt mischien een arabiertje van 3 jaar ongeveer. En ik mag de verzorger worden. Het arabiertje is al wel zadel mak maar galoperen echt nog niet. Hoe vinden jullie dat ik en mijn vriendin dit moeten aanpakken?? Verward
XXXX
MiloFriendly (nadine)

Spritz

Re: Jong Arabiertje van 3 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:20

Eerst stap en draf goed, en daarna misschien eerst een keer aan de longe? Succes alvast, en leuk dat je de verzorger mag worden Lachen

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:20

1 tip: Les nemen en niet zelf gaan klooien Knipoog

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 13:21

ik zit gewoon onder les op de manege Knipoog

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:22

ja maar ik bedoel les nemen met die pony en niet zelf dingen gaan proberen... een ervaren persoon om hulp vragen dus, zoiets nooit zelf doen als je er geen ervaring mee hebt, dat ga ik ook niet doen...

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 13:24

nee ik begrijp je dus gewoon in de les mee rijden en dan de instructeur mij laten vertellen wat ik moet doen ? Verward

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:25

ja inderdaad

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 14:14

okee Knipoog

aliciaaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:17

MiloFriendly schreef:
nee ik begrijp je dus gewoon in de les mee rijden en dan de instructeur mij laten vertellen wat ik moet doen ? Verward

ja, ik zou privéles nemen. en zoiezo eerst laten wennen aan de galop aan de longe, en verder kijken wat je instructeur zegt (privéles zou wel het handigst zijn, dn is alle aandacht op jou gericht). Ik zou in ieder geval het niet allemaal zelf gaan doen, want als er dan eenmaal iets fout gaat, dan is het ook goed fout Ach gut Knipoog
iiig veel plezier met de arabier:D Pling

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 14:18

dankje ja je hebt gelijk Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:22

gewoon goede begeleiding zoeken 3 dagen per week ............en de overige 4 het dier lekker op het land laten staan

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 14:23

KiWiKo schreef:
gewoon goede begeleiding zoeken 3 dagen per week ............en de overige 4 het dier lekker op het land laten staan

op land gaat nogal moeilijk namelijk Clown de manege ligt niet echt op een groot veld enzo en de paarden staan altijd binnen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:24

Ben het wel eens met kiwiko om het paardje ook vooral nog lekker op het land te zetten.

Mijn arabier kan in de bak nog steeds niet goed galopperen. Hij heeft het buiten geleerd. Achter een ander paard aanrijden dat in galop overgaat, dan gaat ie vanzelf wel mee.

Lange stukken rechtuit is makkelijker voor ze.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:27

MiloFriendly schreef:
KiWiKo schreef:

op land gaat nogal moeilijk namelijk Clown de manege ligt niet echt op een groot veld enzo en de paarden staan altijd binnen

een 3 jarig paard dat niet op het land kan?? Bloos!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:29

sorry, maar kan je niet beter geen paard kopen. als die neit eens op de wei mag? en je blijkbaar niet weet hoe je er mee om moet gaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:33

Een paard dat niet naar buiten kan, kan ook nooit echt paard zijn.. Da's niet echt bevordelijk voor 'm!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:37

ben je een beetje een ervaren ruiter??een arabier van 3 is volgens mij vrij temperament vol,maar als je goede begeleiding hebt moet het lukken!! succes!

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:46

Hmmmm,

Ik ben het eens dat je voor zo'n jong paardje een ervaren ruiter moet hebben en zeer zeker les moet hebben (met paard)
Maar geen paard kopen omdat hij niet op de wei kan??
Ik ben zelf ook opzoek naar een paardje en in de winter maanden kunnen ze bij de stal waar ik heen ga ook niet op het land, wel hebben we een paddock en losgooi bak.'
In het vroege voorjaar, tot zolang mogelijk in het najaar gaan ze wel het land op, maar goed dus niet het hele jaar door, wil dat nou zeggen dat ik dan ook geen paard moet kopen Clown
Ik vindt dit een beetje kort door de bocht eerlijk gezegt.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:55

mijn idee hiervan : laat je paard eerst beleren door een ervaren persoon. jij zelf een arabier leren? neen dat lijkt mij ten eerste zeer gevaarlijk en ten tweede onverantwoord Knipoog zorg dat je paard (dat van je vriendin) op een manege staat waar ze buiten kunen staan! want anders lijkt mij dat erg vervelend voor je paard eerlijk gezegd Bloos! jij staat toch ook niet hele dagen binen? Bloos! dus zorg eerst daarvoor Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:58

geerke schreef:
ben je een beetje een ervaren ruiter??een arabier van 3 is volgens mij vrij temperament vol,maar als je goede begeleiding hebt moet het lukken!! succes!

Welnee, arabieren zijn nét paarden
Ik heb mijn arabier ook zelf ingereden. En galop was en is een probleem in de bak, maar we galopperen voornamelijk buiten.

Arabieren die temperamentvol zijn en stuiterend lastig zijn onder het zadel staan gewoon te lang binnen op teveel biks. Een Arabier die natuurlijk wordt gehouden is de rust zelve Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:59

alle arabieren zijn de rust zelve............. tenzij ze opgefokt worden Lachen Lachen ik ken persoonlijk geen trouwer peerd dan de arabier

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:14

Begeleiding rustig aan beginnen.
Ik zou niet achter een ander paard aan gaan rijden je hebt snel kans dat hij dan niet meer zonder kan en dat moet hij ook leren.
Probeer het aan de longe en zet hem lekker ergens waar hij naar buiten kan en nog lekker zelf kan leren rennen.
Ik zou niet in een manege les gaan lessen als ik jou was,het kan wel maar neem als basis prive les dan heb je alle aandacht voorjezelf en als het een keer niet goed gaat of je zit aan de longe heb je alle ruimte nodig en loop je niet door een bak met andere paarden.
Zorg dat hij alleen kan zijn.(bijv. in de bak in de toekomst lekker alleen naar buiten kan enz. enz.)
En idd arabieren KUNNEN tempramentvol zijn, maar dat komt vaak door degene die met hem bezig is.

Veel succes

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:51

iig hulp zoeken van een ervaren iemand!
niet er zelf mee gaan uitproberen, dan kan het zijn dat je hem verpest ( hoeft niet altijd zo te zijn )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:36

Arabesk schreef:
geerke schreef:

Welnee, arabieren zijn nét paarden
Ik heb mijn arabier ook zelf ingereden. En galop was en is een probleem in de bak, maar we galopperen voornamelijk buiten.

Arabieren die temperamentvol zijn en stuiterend lastig zijn onder het zadel staan gewoon te lang binnen op teveel biks. Een Arabier die natuurlijk wordt gehouden is de rust zelve Knipoog

dan heb jij dus wel ervaring,een paard inrijden als jezelf amper kunt rijden is haast niet te doen,of je moet het niet erg vinden dat het allemaal niet perfect gaat,maar fouten krijg je er haast niet meer uit
Goede begeleiding dus.....

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:44

Hoi,
Mijn arabiertje was ook net drie toen ik hem kreeg en galop was ook niet zijn sterkste kant. Dat is gewoon een balans probleem. Gewoon lekker alleen stappen en draven en galop gewoon nog even laten zitten. Die van mij wilde zelfs niet echt aan de longe galoperen omdat het rondje te klein was. Je hoeft niet bang te zijn dat hij niet kan galoperen want dat kan hij wel hoor.
Lekker les nemen en rustig opbouwen Lachen
Succes met je arabje. Ennuh, als je foto's hebt .....Lachen