Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

midgie schreef:Een paard ettert niet , en ik vraag me af hoe je instructrice haar er vanlangs heeft gegeven,
Zoek uit waarom ze zo doet, denk dat dat eerlijker is dan er een slof aan hangen,
Heb je het probleem al bij jezelf gezocht??want denk dat je dan verder komt.
maatje31 schreef:ik denk dat eerts alles moet uitsluiten op medisch gebied en dan pas kan je je merrie aanpakken. je hebt er lastige merries bij maar misschien iid een andere manier van aanpak en afwisseling. mijn ervaring is, en heb 2 merries di echt merrie zijn....dat hoe zachter je voor ze bent (belonen op de juiste ogenblikken) dat ze dan wel willen werken. misschien is ook jou paardje heel gevoelig en dan moet je ze bespelen en niet afdwingen; werkt vaak averechts is mijn ervaring. veel geven en genoegen nemen met kleintjes beetjes. of je moet het karakter breken maar dat lijkt me geen optie. suc6
midgie schreef:Een paard ettert niet , en ik vraag me af hoe je instructrice haar er vanlangs heeft gegeven,
Zoek uit waarom ze zo doet, denk dat dat eerlijker is dan er een slof aan hangen,
Heb je het probleem al bij jezelf gezocht??want denk dat je dan verder komt.