Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar dat is echt niet mijn manier, vooral omdat het echt geen gebrek aan werklust is. Ook is het advies er een slof aan te hangen al een paar keer voorbijgekomen, omdat ik dan zou kunnen voorkomen dat ze zich eruit drukt (en dus zodoende niet weg zou kunnen rennen). Maar eigenlijk wil ik het graag gewoon, normaal, op een vriendelijke manier oplossen.
Wel ga ik proberen andere afwisselingen (zoals die pilonnen en vanuit een volte) te gebruiken, zodat ze niet van te voren gaat denken: hoek=galop.

_Marlis_ schreef:Alleen nog 1 vraag: Als ik vanuit het lichtrijden aangalopper, moet ik dan op het goede been lichtrijden of juist op het verkeerde been??? Ik kreeg namelijk commentaar vanaf de kant (ja, is heel leuk al die mensen die meekijken :S) dat als ik vanuit het lichtrijden aangaloppeer, ik dat beter kan doen vanaf het verkeerde been. Is dit zo of maakt het niet uit?
Ik oefen lekker rustig door, heb wel gemerkt dat er meer mogelijkheden zijn dan ik dacht en dat ik dus nog lang niet uitgeoefend ben!! Maar was erg blij met wat ze vandaag deed!!!
Priscilllla schreef:Hoe doet hij het aan de longeerlijn? Gaat hij dan ook rennen?
Aandraven en weg was ze. Het duurde een hele tijd voor ze er op durfde te vertrouwen dat ik haar niet vroeg te galopperen. Dus vandaag maar niet gegaloppeerd. Uiteindelijk kalmeerde ze wel en kon ik weer normaal rijden, maar ik vind het zo sneu voor haar._Marlis_ schreef:Wel rende ze na het galopperen steeds weg, toch vanuit de gedachte van: "Je hebt me 1 keer laten aangalopperen zo, dus dat zal je zo meteen nog wel een keer willen" Ik weet nog steeds niet zeker of dat die reactie stress is omdat ze het zo moeilijk vind, of juist enthousiasme omdat ze het zo graag wil, of simpelweg omdat ze het zo graag goed voor me wil doen, maar galopperen veroorzaakt in elk geval veel opwinding.
Alleen nog 1 vraag: Als ik vanuit het lichtrijden aangalopper, moet ik dan op het goede been lichtrijden of juist op het verkeerde been??? Ik kreeg namelijk commentaar vanaf de kant (ja, is heel leuk al die mensen die meekijken :S) dat als ik vanuit het lichtrijden aangaloppeer, ik dat beter kan doen vanaf het verkeerde been. Is dit zo of maakt het niet uit?