Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.
mellamoshan schreef:gewoon kijken naar wat ze zelf aangeeft. als ze daar zelf zin in heeft kan je dat gewoon doen hoor.
Musicjohn schreef:Waarom zou je het risico nemen voor die extra paar weken dat het misschien nog wel zou kunnen?
Bij mij zou het belang van het ongeboren veulen ten alle tijden voor gaan. Stel je voor dat er straks toch complicaties zijn bij de geboorte, of het veulen heeft een afwijking. Dan blijf je jezelf afvragen of het misschien zou kunnen komen omdat je te lang hebt door gegaloppeerd.
Nee, ik zou het niet doen. Als jouw merrie zelf een sprintje trekt op het land of in de paddock dan is dat haar keuze, maar dan wel zonder jou op haar rug waardoor ze geen extra belasting heeft, en ook geen strakke singel om haar buik.
Doe jezelf een lol, en denk aan je knol. Niet eerst aan jezelf en je eigen plezier.
Mientjee schreef:bij ons op stal was een friese merrie, en die is tot een week voor de bevalling intensief gereden, eigenlijk is het veulen er gewoon uitgeschopt, terwijl die fries nog maar 4 is en nog veel moet leren.
Mientjee schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen, bij ons op stal was een friese merrie, en die is tot een week voor de bevalling intensief gereden, eigenlijk is het veulen er gewoon uitgeschopt, terwijl die fries nog maar 4 is en nog veel moet leren. Ik zou het zlef persoonlijk niet doen, maar het is jou keus.
), maar gewone beweging is goed hoor..