Ik wou gister eventjes een stukje stappen naar me huis toe met up, is 10 minuutjes stappen. Ik had het zondag ook gedaan en toen ging het super(net zoals meestal). Het begon gister al na 5 minuten; hij wou niet meer en vond alles opeens eng, terwijl hij in de groep meestal de held is. Hij draaide alleen nog maar om en wou terug rennen wat ik natuurlijk niet accepteer. Ik heb hem telkens terug gedraaid en de richting die hij juist niet wou, toen ging hij alleen nog meer steigeren, achteruit lopen, omdraaien etc. Na 15 minuten heel rustig en lief van alles geprobeerd(ik moet hem niet nóg boos maken, dan wordt hij gewoon te gevaarlijk) maar echt niks lukte. Dus ik ben afgestapt en toen liep hij heel voorzichtig met me mee. Ik uitbundig beloond en steeds tegen hem gepraat en aaitjes gegeven. Na 15 meter had hij het weer gehad en bleef hij stilstaan, wou geen stap meer verzetten. Met véél moeite toch nog naar me huis toe gekregen, was daar pas na een half uur/drie kwartier!! Eventjes bij me huis gestaan en wou toen weer de richting op die ik al op ging, was inmiddels alweer opgestapt maar kwam niet verder dan het pad van me huis. Hij dus weer de hele tijd steigeren en rare sprongen maken, terwijl me moeder erbij stond te kijken. Ik dus weer afgestapt en in de richting gestapt waar IK heen wou. Daarna ik weer opgestapt want kon hem gewoon niet meer houden, hij was te sterk. Ik was er nog niet op of hij draafte keihard de andere kant op, naar de stal.. Ik dus bijna in volle galop langs me huis en zwaaide nog naar me moeder net alsof er niks aan de hand was want zag haar hoofd al.

Aan het einde van de weg had ik hem eindelijk in stap gekregen, toen wou ik hem weer de andere kant op draaien(me paard mag het niet van me winnen!
), hij weer steigeren, gemeen bokken etc. Uiteindelijk is het me wel gelukt, wel maar een klein stukje maar vond dat genoeg en toen gingen we maar richting stal. Op stal aangekomen wou ik hem de bak in sturen waar hij dus geen zin in had en weer ging steigeren, rennen, bokken etc. Heb hem uiteindelijk ook de bak in gekregen met veel moeite.
Ben erg benieuwd wat ik hier tegen kan doen.. heb al zoveel geprobeerd!
Boos worden is zeker bij hem geen optie.