Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, eigen schuld dus. 

Mindfields schreef:Struikelen is eerder een probleem van iets zwakke pezen, ik zou veel aan de hand op het harde gaan stappen in een lekker tempo, 10 minuten per dag om de pezen sterker te maken. daarnaast bij het rijden inderdaad veel overgangen rijden, korte stukjes schouder-voor(achtig), dan een stukje naar voren en weer terug en dat veel doen. Dan wordt ze vanzelf sterker en zo lost je probleem zich langzaam wel op. Sterker laten worden dus. Succes!
niet mee eens... ik geloof namelijk niet dat mijn pony (die 5 dagen in de week intensief aan het werk is, en 1 dag in de week buiten rijdt) zwakke pezen heeft 
Katja schreef:Hoe is de diagnose van zwakke pezen dan gesteld?
dit gebeurt niet altijd, maar het gebeurt, het heeft ook niets te maken met het feit dat ik hem op dat moment laat opletten, hij doet het ook als ik niets zeg. We stappen 2x per week een deel over het harde (zaterdag's zo'n 20 min, en door de weeks 5 minuten (wel héén en terug). Katja schreef:Het eerste waar ik aan denk ik onvoldoende afwikkelen van de voorvoet als ik jouw verhaal zo hoor. Dan struikelen ze vaak wat en dat is vaak ook de oorzaak van het aftrappen van ijzers. Ik zou het eens met een goede smid overleggen misschien ook interessant om op de site van Hoofcare eens te kijken of er iets leerzaams staat.