Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

missfries schreef:Ik weet het verder ook niet!
maar mijn instructriese heeft dus ook gezecht dat je eigenlijk om en om moet drijven! maar zo doen wij het ook niet!
Ik heb het trouwens wel eens gedaan! Het is wennen maar ik had toch het idee dat het ''soepeler'' gaat.
en als je het even doet denk je er eingenlijk al niet meer aan dat je om en om drijft je zit meer in de beweging van je paard.
ik heb altijd geleerd om met wijken te drijven aan de kant van het been dat opgetilt word.(ik hoop dat je snapt wat ik bedoel;) beetje raar geformuleerd) wel moet je dan erg om die achterhand denken;) ik bedoel eigenlijk te zeggen dat om en om drijven dan net zo iets is als dat je met wijken doet.
Misschien dat je het eens kan proberen en dat je zelf voelt wat lekker is?(als het mag natuurlijk)
groetjes
Erg onpraktisch nietwaar.
maar in principe ben ik voor voorwaarts drijven met 2 benen tegelijk. magda_90 schreef:Omdat ik nieuwsgierig was heb ik dit gevraagd aan mijn instructrise hoe dat precies zat, zij zei dat het idd zo was maar alleen van toepassing als je de wat hogere oefeningen van dressuur moet hebben.
) Dit is in de stap, mij lukt het ook nooit in de draf
elske_ schreef:Als je namelijk goed meebeweegt met je paard, dan bewegen als het goed is je benen automatisch al mee met je paard.
Citaat:Waar je benen zitten beweegt het paardenlichaam wel om beurten zijwaarts en dat is dan exact het moment om al dan niet je kuiten aan te spannen om een voorwaarts of zijwaarts drijvende hulp te kunnen geven.
Op een gegeven moment lees je zoveel, dan denk ik ja, daar zit ook wel wat in. Maar wat die ander zegt zou ook wel kunnen kloppen. Ik zie door de bomen het bos niet meer, zeg maar. Op deze manier raak je alleen maar in de war. Gwn lekker doen wat je instructeur zegt!