ik heb een verzorgpony, een Shetlandruintje die (niet) luistert naar de naam Jip. Hij is denk ik rond de 1 meter, in ieder geval niet veel kleiner en hij is redelijk sterk (en tonnetje rond
). Nu vraag ik mij weleens af hoeveel een shet kan hebben en of het niet ook gewoon nodig is om een Shetlander regelmatig te rijden.Deze Shetlander krijgt op het moment zijn beweging door te vluchten voor zijn weidegenoot als die zijn tanden weer ergens in wil zetten of door een meisje van 4 stapvoets te dragen. Ook ik wandel wel eens met hem, maar om nu kilometers rennend naast een eigenwijze shet te lopen is ook niet alles
Daarom vroeg ik mij af of het zou kunnen of ik af en toe op hem kan rijden (lees: stukjes op hem zitten stappen en draven, ben niet van plan Grand Prix dressuur te worden
).Hij loopt ook voor het karretje maar hij is nog erg onzeker en ik durf dus nog niet alleen met hem weg te gaan. Daarnaast vraag ik me af of het niet zo is dat als je pony jou + karretje + evt. passagiers mee kan nemen, waarom je er dan niet op zou kunnen rijden?
Want wat hij momenteel doet lijkt me 1: niet gezond voor hem (een bonkend kind op je rug) en 2: niet bevorderlijk voor zijn gedrag t.o.v. mensen ("yihaaa, ik kan dwars door emma heenlopen en haar van mijn rug afgooien en bijten!!")
groetjes, Mirjam

heeft mijn moeder weggegooid
.