Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:@ Lalidan, waar staat dat het paard niet naar buiten gaat
Celia schreef:Doet de mijne ook, en ook de mijne wordt als maar heter naarmate ik langer rijdt, en als je ze dan kan inhouden kan ze lekker lopen, maar het probleem is om ze dan te kunnen inhouden, want mijne is wel hard in de mond en gaat makkelijk hangen. En dat hangen weet ik niet op te lossen, weet iemand hoe je hangen kunt afleren? Want ze loopt niet aan teugel maar hangt lekker op mijn handen... Teugels plots loslaten heeft ze enkel graag, want dan heeft ze weer ruimte.
En TS, veel overgangen rijden, constant, en op voltes gaan, hielp wel bij de mijne, ofwel eventjes gewoon alles stilleggen en even rustig uitstappen met losse teugel, en dan opnieuw beginnen, probeer hem/haar gewoon te kalmeren. Mijne rijdt door de hulpen heen (trager doorzitten), daar reageert ze niet echt op. En ofwel gaat ze traag in de bochten en dan snel op lange stukken, en dat is dan ook weer niet goed...
montyjansen schreef:longeren is niet werken maar ontspannen en niets te hoeven maar opletten.
Ga met ze spelen met plastik zakken aan een stok, laat ze over een zijl lopen, lijd ze af daar worden ze rustiger van.
Ik ken er ook een merrie van, en die heeft net hetzelfde.