Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar hij blijft onvoorspelbaar
dan draait ze haar om of stapt achteruit 
krumel schreef:mijn pony is af en toe ook erg heet in het bos, het helpt dan meestal als ik óf met lange teugel ga stappen, want dan gaat meestal de spanning er wel uit óf als ze écht heet is ga ik een flink stuk galoperen totdat ze zelf aangeeft niet meer zelf te willen galoperen (maar dan drijf ik haar altijd nog zelf een stukje door totdat we stoppen).
Hoe vaker je naar buiten gaat, hoe meer ze aan alles wennen, en hoe braver ze zijn.
maya1981 schreef:Voor mij en mijn paardje dus wel. Ook ik heb het probleem met mijn draver. In de herfst begint het alweer. In de zomer als het warm is kan ik aan een los teugeltje naar buiten, maar zodra het weer omslaat hang ik de pelham erin. Kan ik wel moeilijk over gaan doen, maar met dit bit breng ik de 'ho' boodschap duidelijk over. (dan is 'ho' dus simpel 'ho'.) En kunnen we weer relaxter buiten rijden......op dat soort momenten kan ik wel begrijpen dat sommige mensen er een ander bit in doen als ze naar buiten gaan met hun heethoofd maar ik denk niet dat dat de oplossing is.
.