Naar beneden kijken, iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Naar beneden kijken, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 13:17

Ik kijk heel erg naar beneden met rijden, dat gaat gewoon automatisch.
Wie heeft dé gouden tip om er vanaf te komen?
Bedankt!

Jethafa

Re: Naar beneden kijken, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:19

Slecht, ik heb dezelfde tik helaas...! Maar uh, op het moment dat ik er meer en meer achter ging komen dat je paard hier op reageert, kon ik het wel aardig afleren. Als ik een bepaalde kant op kijk, gaan we uiteindelijk die kant op! Dus naar beneden is voor niemand duidelijk. En niet te veel bezig gaan met aan de teugel rijden, want dat had ik ook, steeds dat hoofd in de gaten houden Knipoog Succes!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:20

Uhm ik deed het ook altijd Vork
Maar mijn instructrice zei dan: Je moet kijken naar de kant waar je naar toe wil, dus wil jij naar de grond? Tong uitsteken
En nu telkens als ik het doe denk ik daar aan.. En uh ik wil niet naar de grond Vork

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:22

Is denkbeeldig maak veel gebruik van;
Doe alsof er een touwtje aan je hoofd vast zit en verbeeld je dat iemand eraan trekt. Verder in je hoofd houden als je vooruit kijkt ook vooruit denkt, je gaat onbewust al iets mee in het verloop van de buiging etc.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:23

Voor degenen onder ons die auto rijden; Als je auto rijdt kijk je ook niet naar het stuur onder het rijden. Focus je op waar je heen wilt. Kijk naar de letters in de bak waar je heen wilt bv.
Het aan de teugel lopen is ook een bepaald gevoel. Daarvoor hoef je niet steeds te kijken naar het paard.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:25

Dat is inderdaad ook de tip die ik van mijn instructrice heb gekregen. Kijk waar je heen gaat. Neem een punt in de bak en rij daar naar toe. Verder moet je proberen te voelen wat je doet en niet te zien. Door voor je uit te kijken doe je dat. Verder zie je op die manier ook beter of er obstakels (dingen waarvan je paard evt. zou kunnen schrikken) op je pad komen voordat jouw paard ze ziet.

Supahchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:50

Ik moest van mn rijinstructeur altijd doen alsof ik over een muur voor mij moest kijken, dus nu heb ik altijd die denkbeeldige muur in mijn hoofd en dat werkt prima ik kijk lang niet zoveel meer naar beneden!

Lisa_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 05:59

Ik heb hetzelfde. Ik kijk op zijn oren neer in plaats van er tussendoor te kijken. Ik ben echt teveel bezig met de handelingen die ik vericht. Een enkele keer als ik wendingen maak, wijkt mijn blik van de grond.
Ik wacht ook nog steeds op de gouden tip. Ik vergeet het simpelweg gewoon door mijn concentratie.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:27

Als je naar beneden kijkt ben je ook teveel bezig met het kijken naar wat je paard doet in plaats van het voelen wat er onder je gebeurt.Het is dus ook een kwestie van even bewust nadenken over wat je nu eigenlijk wilt. Wil je leren voelen hoe een paard loopt of wil je zien hoe een paard loopt?
Als je die keuze in je hoofd hebt gemaakt dan zul je (on)bewust je hoofd ook niet meer naar benenden doen.

maxxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:31

Kijken waar je naartoe rijd, en maak je rug recht.
Toen ik atlijd nog naar beneden keek maakte ik m'n rug ook altijd iets krommer!

Vork suc6

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:33

Een tip: Regelmatig een buitenritje maken en je paard korte stukjes op het ruiterpad aan het werk zetten. Als je buitenrijdt kijk je (in de meeste gevallen) automatisch naar voren.

Ik weet niet of dit de gouden tip voor je is, maar je kunt het wellicht proberen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:25

Gewoon iemand steeds laten roepen dat je voor je moet kijken, dan leer je het vanzelf af. En voor jezelf bedenken dat je kijkt waar je heengaat (dan gebruik je automatisch ook gewichtshulpen, dus dat is mooi meegenomen).

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 08:04

Ik weet niet of je zelf rijdt of dat je les krijgt, maar als je zelf rijdt kan het wel helpen om naar je mp3 spelen te luisteren, daardoor moet je wel omhoog kijken omdat je andere ruiters niet hoort aankomen. Zo heb ik het mezelf een beetje kunnen leren.

succes!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 08:11

Je rijdt even voor aap, maar wat bij mij hielp was zo'n klein haarklemmetje, daarin een aantal draadjes van een bol wol (zodat het een echt klukje is) en dat bovenaan de maantop van je paard (dus tussen de oren) vastmaken. daar kijk je wel naar en na verloop van tijd ook wel overheen. Heeft bij mij wel geholpen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 08:14

Stokkie onder je kin zetten, op de schoft van je paard. *LOL*

Nee effe zonder grapjes. Ik heb er ook heel erg last van. Gewoon heel veel aan denken, dan lukt het meestal wel.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:03

FloortjeM: serieus? helpt dat echt?
ik heb namelijk ook last van erg naar beneden, naar mijn paard haar hoofd dan, kijken
geraak er maar niet vanaf spijtig genoeg
heb altijd de indruk dat als ik mijn hooft omhoog doet, mijn paard dat ook doet Clown
gek he

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:08

schuif je cap een stukje over je voorhoofd naar voren Tong uitsteken
heel flauw,maar daardoor kijk je wel recht voor je!

en bedenk dat je moet voelen waar je heengaat met je lichaam,die geeft de signalen,niet je ogen
Knipoog

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:11

ellepel: die snap ik niet helemaal bedoel je de cap te ver op je neus zetten dan? zodat deze je ogen bijna bedekt?
krijg je dan geen kramp in je nek? Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:18

Paardrijden moet je toch op gevoel doen, dus dat blijven kijken werkt totaal verkeerd.
Als je meer op het "voelen" gaat focussen, moet je het naar beneden kijken wel afleren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:36

Wirobelgje schreef:
ellepel: die snap ik niet helemaal bedoel je de cap te ver op je neus zetten dan? zodat deze je ogen bijna bedekt?
krijg je dan geen kramp in je nek? Haha!

nee je schuift hem een heel klein stukje naar voren toe, als je dan goed wilt kijken doe je je hoofd een stukje omhoog.
en daarmee kijk je meteen recht naar voren toe.
maar is echt maar een heel klein stukje wat je schuift hoor.
wel uitkijken dat je cap dan nog wel goed zit he Tong uitsteken

heb ooit es iemand zo zien rijden en volgens haar was het een hele goede methode Haha!

TwistedGames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:37

Ik vind het autorijden ook een goed voorbeeld.. ik keek een hele tijd alleen maar naar me pook, maar je moet kijken waar je naartoe wil, om de een of andere reden gaat je auto daar dan ook heen. Lijkt me dat dat met paardrijden ook zo is. Zowiezo vind ik het belangrijk om voor je kijken.. dan weet je wat er komen gaat (vooral met buitenrijden he)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:41

ik heb er ook lat van kijk heel erg naar beenden. dit komt bij mij omdat ik naar kuilen/steentjes wil kijken war ze over kunnen struikelen. ben het al aardig aan het afleren. in de bak liggen inmiddels geen stenen en grte kuilen:P

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:42

haha dan zit ik de hele tijd me spiegels te zoeken Tong uitsteken
je kan ook proberen je rug te ontspannen, want als je naar benede kijkt span je automatisch je rug aan.

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:50

Ik deed het ook altijd.
De enige tip die ik heb voor je (niet goud): 100x per rondje tegen jezelf zeggen; Voor je kijken, voor je kijken!
Succes ! Tong uitsteken

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:18

Als je met meerdere in de bak rijd moet je wel voor je kijken, anders rijd je tegen elkaar aan. Tong uitsteken Het helpt ook om af en toe gewoon eens te kijken wat andere doen. Dus niet constant naar je paard kijken.
Mijn intructrice zegt steeds; Ik kijk hoe mooi die is, voel jij nou maar hoe mooi die loopt. Lachen