Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 
rianne67 schreef:Ik ben ook van mening dat een recht paard nooit een goede galopwissel kan springen, omdat je paard hem anders niet door kan springen, meestal wisselen ze dan alleen maar voor....
ik neem aan dat je scheef bedoelt
)
Dus daarvoor hoef ik het nog niet te oefenen... (was het maar waar!)

.
Banzai schreef:Hoorde van een leerling van me over dit topic. Dus ben even komen kijken.
Ik ben een leerling van Antoine en tevens instructeur en trainer van "zijn" methode.
Wij leren een paard vaak de wissels voor de contra. Met als reden; als een paard lang en veel in de contragalop wordt gereden, dan worden vaak de wissels steeds moeilijker.
De wissels zijn, zoals wij ze gebruiken, niet perse om het paard recht te maken, maar wel om het paard losser en handiger te maken. En dat werkt in mijn ogen zeer goed!
Als je hier mee bezig bent, weet dan wel HEEL goed wat je aan het doen bent. Anders verwar je je paard alleen maar. Als het je nog niet zo duidelijk is hoe het precies moet, doe het dan alleen met je instructeur er bij!
Groeten!
Mireille den Hoed
Banzai schreef:Hoorde van een leerling van me over dit topic. Dus ben even komen kijken.
Ik ben een leerling van Antoine en tevens instructeur en trainer van "zijn" methode.
Wij leren een paard vaak de wissels voor de contra. Met als reden; als een paard lang en veel in de contragalop wordt gereden, dan worden vaak de wissels steeds moeilijker.
De wissels zijn, zoals wij ze gebruiken, niet perse om het paard recht te maken, maar wel om het paard losser en handiger te maken. En dat werkt in mijn ogen zeer goed!
Als je hier mee bezig bent, weet dan wel HEEL goed wat je aan het doen bent. Anders verwar je je paard alleen maar. Als het je nog niet zo duidelijk is hoe het precies moet, doe het dan alleen met je instructeur er bij!
Groeten!
Mireille den Hoed
Kamy schreef:Om de galop te verbeteren stelde mijn instructeur de wissel voor.

Citaat:Immers, een niet recht paard kan volgens hen geen galopwissel uitvoeren.
Citaat:Ik ben ook van mening dat een recht paard nooit een goede galopwissel kan springen

Snap je hemn? 
gewoon een verwarrend typfoutje