Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karoliefje_ schreef:Als ik met buitenrij gallopeer bokt hij eigenlijk niet,
Ik rijd regelmatig in de springwei. ik rij in een grote binnenbak. De galop gaat de laatste tijd juist erg goed, hij galopeerd voor mijn gevoel al erg beheerst voor een 3 jarige en zet zijn achterhand er goed onder. Maar door zijn lange benen heeft hij inderdaad nog wat moeite met evenwicht
iniedergeval heel veel succes met je fries en problemen
Nando_ schreef:Ik zou hem/ haar niet gelijk een tik geven vooral omdat je met slaan vaak weinig berijk. Geef je hem/haar wel net het aan springen van galop wel veel vrij teugel om weg te springen ( niet onder je vandaan bedoeld ) Ook is het belanrijk dat je zadel eens goed na kijk maar dat heb je al gedaan en ik neem aan dat je daar niks heb gevonden, Maar het is nartuurlijk wel een jong paard dus veel geduld misschien komt het vanzelf goediniedergeval heel veel succes met je fries en problemen
Mijn driejarige bokt omdat ze galopperen erg leuk vind, en omdat ze jong is... Hoef je dus niet gelijk af te straffen, corrigeren is vaak voldoende
Hij is beleerd volgens Monty Roberts methode
Ik rijd meestal door, echt een vrolijkheids bok wil ik het niet noemen. In zijn 3 jarige bestaan is het nooit echt een bokkend paard geweest
HorseFury schreef:Nando_ schreef:Ik zou hem/ haar niet gelijk een tik geven vooral omdat je met slaan vaak weinig berijk. Geef je hem/haar wel net het aan springen van galop wel veel vrij teugel om weg te springen ( niet onder je vandaan bedoeld ) Ook is het belanrijk dat je zadel eens goed na kijk maar dat heb je al gedaan en ik neem aan dat je daar niks heb gevonden, Maar het is nartuurlijk wel een jong paard dus veel geduld misschien komt het vanzelf goediniedergeval heel veel succes met je fries en problemen
Mee eens. Joligheid?Mijn driejarige bokt omdat ze galopperen erg leuk vind, en omdat ze jong is... Hoef je dus niet gelijk af te straffen, corrigeren is vaak voldoende

hij doet zn best voor me en meer kan hij niet doen, vandaag deed hij het al niet. Ik galopeer zowiezo niet elke keer als ik rijd, ik moet hem in galop nog beter aan mijn been krijgen, aanspringen neemt hij al minder een aanloop.