vinden jullie dit goed????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wabro_BZ

vinden jullie dit goed????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:24

hallo,

Ik ben net nieuw op bokt Haha! ....Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...Ik heb een paard, echt een sgeetje.... Haha!

Maarre ik rijd haar altijd zoals ze dat zelf wilt, dus de ene keer met haar hoofd hoog en de andere keer met haar hoofd laag...Ik weet dus niet of dat dat goed is of niet....Misschien dat jullie weten hoe dat ik het wel moet doen?? Ik wil namelijk ook graag wedstrijden gaan rijden maar ik weet niet of dat gaat....

Alvast bedankt!!!!

groetjes

Coconut

Re: vinden jullie dit goed????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:25

misschien kun je les nemen, dan kan je instructrice/instructeur zeggen wat goed is, ook kan hij/zij je verder helpen als je wedstrijden wilt rijden!

Welkom op Bokt trouwens Haha! weer een lid erbij Knipoog
Laatst bijgewerkt door Coconut op 20-07-07 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:25

heb je les? heb je het zadel gecontroleerd? heb je controle van de tandarts gehad?

Wabro_BZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:28

ja ik heb les...en het zadel is goed en de tandarts is pas geweest....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:31

zolang je je paard ontspannen hebt lopen en goed op de achterhand, zit je wat rijden betreft wel in de goede richting. Zodra je paard ontspannen is kun je hem makkelijker doorvragen van voren, wat je weer combineert met beenhulpen.

Maar je instructrice weet hier vast meer van af. Waarom vraag je hem/haar niet?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:32

als je wedstrijden wilt gaan rijden (eigenlijk altijd) dan moet je nu consequent zijn met rijden, niet ene keer met hoofd omhoog en dan weer hoofd omlaag.
Heb je les, zo nee dan is het wel een goed plan om les te nemen.

Wabro_BZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:32

ja okee zal ik eens doen dank je wel....leuk paard heb je trouwens Haha!

Wabro_BZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:34

hee deschels wat rijd jij op wedstrijd dan???

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:39

Mijn paard is 3 jaar en net zadelmak dus ik rijd nog geen wedstrijden

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:10

Allereerst, welkom op bokt Knipoog
Ik zie dat je les hebt, hij/zij zal je vast kunnen helpen met dit probleem.
Veel succes nog met je paardje!

An_Da

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:55

Nou misschien moet je eens met een slofteugel gaan rijden, dan blijf je met een rustige hand rijden, en je paard leert een stille hoofdhouding te krijgen......het scheelt vaak een hoop gevechten....

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:43

...ik zou het niet met slof gaan proberen, niet omdat ik het slecht vind ofzo, maar ik vind dat je extra hulpmiddelen pas moet gaan gebruiken als het echt niet anders kan. Als je er eenmaal aan begint kan je vaak niet zonder meer.

Maar als hij met zijn hoofd hoog loopt, bedoel je dan dat hij 'druk' is, en als hij met zijn hoofd naar beneden loopt, is dat dan net zo laag als wanneer je lange teugel geeft of niet?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:26

Slof zou ik er ook nog niet bijpakken. Eerst maar eens consequent zijn. Paarden zijn net kleine kinderen Knipoog

Ik zou het toch maar doordouwen, zeker als je wedstrijd wilt gaan rijden. Jouw paard is niet de baas, maar jij. Dus niet 'lopen zoals zij wil', maar 'lopen zoals jij wilt'. Klinkt heel streng dit, maar tja.... Knipoog

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:49

An_Da schreef:
Nou misschien moet je eens met een slofteugel gaan rijden, dan blijf je met een rustige hand rijden, en je paard leert een stille hoofdhouding te krijgen......het scheelt vaak een hoop gevechten....

Zou het niet doen. Als ik haar was zou ik het eerst eens aan haar instructrice vragen, die kan vast wel een beetje helpen. Knipoog
Hulpteugels zijn oplossingen waar mensen vaak als eerste naar grijpen, terwijl ze pas als laatste noodzaak gebruikt moeten worden.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:53

An_Da schreef:

Nou, ik zou zeker geen slofteugel gebruiken.
Probeer eerst je paard voorwaarts te krijgen. En dan de teugels op maat. Probeer dan lichtelijk contact te krijgen. Maar je instructeur zal je het beste kunnen helpen. Succes Haha!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:30

An_Da schreef:

Volgens mij is de ts zelf ook nog niet zo ervaren. Iemand die onervaren is, met zo een hulpmiddel te laten rijden lijkt me niet helemaal verstandig.
En problemen uit de weg gaan helpt ook niet. goed les nemen en de tijd nemen die je nodig hebt! Maar het paard loopt het beste als het lekker ontspannen voorwaarts neerwaarts loopt. Dus lekker met het koppie naar beneden en goed voorwaarts!

Veel succes en welkom hier!

Wabro_BZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 17:44

hoi,

nou het is hard gegaan allemaal...maarre ik zal het eens overleggen met mijn instructrice over de slofteugel...dank je wel in ieder geval...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:57

Waarom de slof??? Er zijn er zoveel die zeggen dat je het beter nog niet kan doen... Probeer het eerst zelf op te lossen voordat je er hulpmiddelen bij haalt... Het ligt vast niet aan het paard dat het niet gaat, maar er is iets wat de ruiter niet doet (of iets teveel, dan werkt het ook niet). Dus moet je er aan werken en er niet meteen iets bijhalen waardoor het wel gaat! Als je ruzie met je vriendin hebt dan zoek je het toch ook uit? Dan zoek je toch geen grote/sterke man die haar het zwijgen oplegt zodat jij je zin krijgt???

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:18

An_Da schreef:

weer zo'n geweldig advies van een "kenner"

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:20

GEEN slofteugel!

Waarom zou je dat doen als je paard het ook zonder goed doet en het nergens voor nodig is?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:22

Niet te snel naar hulpteugels grijpen Lachen.

Gewoon even overleggen met je instructrice.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:36

Wabro_BZ schreef:
hoi,

nou het is hard gegaan allemaal...maarre ik zal het eens overleggen met mijn instructrice over de slofteugel...dank je wel in ieder geval...

Geen wijs besluit. Probeer het eerst nog eens zonder, overleg inderdaad met je instructie.

Sietsss__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:43

ach mensen je kan makkelijk een keer een slof omdoen, bijna alle paarden worden zo ingereden (de goede paarden) het kan heus geen kwaad het paard moet gewoon ff leren luisteren en daarna rij je weer zonder en je kan je slof trouwens ook los laten hangen, of vertel ik nou iets heel raars

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:49

Sietsss__ schreef:
ach mensen je kan makkelijk een keer een slof omdoen, bijna alle paarden worden zo ingereden (de goede paarden) het kan heus geen kwaad het paard moet gewoon ff leren luisteren en daarna rij je weer zonder en je kan je slof trouwens ook los laten hangen, of vertel ik nou iets heel raars

Jaa je verteld iets raars! waarom denk je dat de meeste paarden al caduuc zijn op 8-jarige leeftijd! omdat ze met een slof worden gereden!
Maar dit meisje noch de pony zijn professioneel! Als je er dan een slof om gaat doen weet ze totaal niet hoe ze problemen kan oplossen! daarmee trek je je paardje alleen maar in de krul en gaatie stuk... Trouwens, Ik weet niet maar de meeste rijden hun paard zonder slof in hoor... degene die lang van hun paard willen genieten!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:55

Sietsss__ schreef:

Pardon? Ja, de paarden met de ervaren ruiters misschien. Maar niet de onervaren paarden met de onervaren ruiters. Dat gaat geheid fout.
Sorry, maar ik vind wat jij vertelt inderdaad raar. Nagelbijten / Gniffelen Overigens worden de meeste paarden toch écht niet met slof ingereden. Weet jij waar je het over hebt? Verward