Buitenbak???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jd21

Buitenbak???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 09:29

Hallo allemaal!

Ik ben een beetje verwend en kon tot op heden steeds in een binnenbak rijden. Maar ik ben nu afhankelijk van alleen een buitenbak. Maar met welke weersomstandigheden rijden jullie niet in de buitenbak? En passen jullie je eventuele training ook aan op de kwaliteit van de bak. (bv als de bak zwaar is dat je dan beter niet kunt galopperen). Nou ja misschien wat een doelloze vraag, maar goed ben benieuwd!

gr johanna

x__Ellis

Re: Buitenbak???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:32

Ik rijd wel in buitenbakken, maar meestal gallopeer ik wel. Knipoog Als de bak vol staat met water ga ik er meestal niet in en maak ik gewoon een buitenrit ofzo. Ook wel leuk voor de afwisseling

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:33

met een zware buitenbak rij ik niet te intensief,

als de bak helemaal natte plassen heeft, rij ik helemaal niet

verder rij ik gewoon, tenzij het stormt en dergelijke

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:34

ik rij niet wanneer het héél hard regent of hagelt (heeft ook geen zin, pony gaat met kont tegen de regen in staan) ook niet met onweer (ben ik zelf nogal angstig voor) en als het heeft gevroren en de bak ook bevroren is, dan ook niet. verder eigenlijk altijd, met (gewone) regen, met warm weer (bij extreem warm alleen 's ochtens vroeg of 's avonds.)

een zware bak is ook wel eens goed voor je paard. mijn pony leert dan gewoon haar benen beter te gebruiken. dus meestal galloppeer ik dan ook gewoon (hooguit wat minder)

de beste tips is gewoon dat je je tegen ieder weer'soort' kunt kleden Knipoog veel succes met het 'buitenrijden' Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mano88 op 11-07-07 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:34

als het heeft gevroren en de bak is glad dan kun je beter niet galoperen ,( daar kunnen ze kreupel van orden om dat de grond ze hard is, je kunt dan ook uit glijden), als je niet in de buiten bak wil kun je toch ook gewoon gaan buitenrijden?,! dat is net zo leuk

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:35

Ik rijd in bijna alle weersomstandigheden buiten, mar niet als het erg onweerd of sneeuwt/hageld. Of de bak moet te nat zijn dat het gevaarlijk wordt. Een zware bak is uiteraard zwaarder voor het paard dus je zou daar de training op aan kunnen passen door minder lang te rijden met dezelfde intensiteit of eventueel wat minder.
Ook in een bak die te hard is doordat die bevroren is rijd ik ook niet.
Laatst bijgewerkt door Amrah op 11-07-07 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:35

ik rijd gewoon in de buitenbak, maakt niet uit hoe nat hij is.. je paard geeft eigenlijk vanzelf wel aan als iets niet fijn loopt. zoals mijn pony in een natte buitenbak de zijgangen niet fijn vindt.. maar lekker hard door een plas galopperen weer wel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:05

Als het regent, rijd ik natuurlijk liever niet in de buitenbak .. Het lastige is dat wij daar klei-grond hebben, en het water er dus op blijft liggen. En daarna nog een spekglad word Scheve mond
Dus dan ga ik er niet in rijden, vind dat zelfs te gevaarlijk.
Maar als het lekker zonnig weer is, en de bak gewoon droog is rijd ik er natuurlijk in Lachen Dan is hij gewoon fijn !
Maargoed, het water blijft er helaas wel lang in en op liggen .. Dusjaa Bloos

jd21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 10:05

He wat leuk dat jullie allemaal reageren. Ik dacht eerst het zal wel een hele domme vraag zijn, maar ik wilde gewoon even wat zekerheid en richtlijnen. Dus ik ben alweer een stuk wijzer!! En inderdaad buitenritten kan altijd ook, alleen ik rij nog niet zo lang op dit paard, dus we moeten nog even aan elkaar wennen. Maar dat komt vast goed

Bedankt hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:08

Nou succes ermee Lachen !
Of gewoon een regenpak aandoen Haha!

MisDaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:12

Wij hebben een eb en voed bak met snippers Clown ...onze bak is altijd droog en vlak Clown

Alleen als het zo hard stormt en het gewoon niet leuk is ga ik niet rijden, maar verder houd ik nergens rekening mee hoor Haha!

in de regen moet mijn paard ook gewoon luisteren Knipoog

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:19

Wij hebben alleen een buitenbak tot onze beschikking en rijden bijna ook onder alle weersomstandigheden. Haha!
Als het stormt, hagelt of bliksemt slaan we een dagje over natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat onze bak niet nat is en goed te rijden is. Knipoog

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:39

Ik heb alleen een buitenbak waar ik in kan rijden. Natuurlijk kan ik ook naar buiten(heb hier een heel mooi uitrij-gebied, allemaal ruiterpaden, weinig verkeer etc.) Maar ik ga niet altijd buiten rijden.
Ik rij eigenlijk alleen niet als het weer slecht is verklaard (dus heftige regen, hagel, veel sneeuw, snikheet..) of als de bak een zwembad is. Gelukkig loopt het water goed af, dus ik kan bijna altijd wel rijden. Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:44

De bak waar ik in rij is redelijk zwaar, maar ik doe er gewoon in wat ik moet doen, ik galopeer er in, en het geluk daarmee is ik er nog nooi 1 plasje water in heb gevonden. En als de bak echt te zwaar word dan toen hun er met een tractor door waardoor hij weer gewoon goed is.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:46

Ik rijd altijd in de buitenbak...wat voor weer eht ook is. alleen als de bak te hard is(ingevroren) dan kan ik niet rijden maar anders maakt het me allemaal niet uit.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:49

Ik weet niet of je ook een weiland in de buurt hebt, maar toen bij ons de buitenbak echt slecht was, reed ik daar ook wel eens. Dat valt nog best mee, alleen eerst even kijken waar de kuilen zitten. Verder vind ik de adviezen die hierboven gegeven worden erg goed.
Succes ermee!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:50

Ik rij niet bij onweer, en bij erge regen en/of storm ook niet. Verder mag de bak niet zuigen, plassen is niet erg, maar het paard moet niet hoeven ploeteren om er doorheen te komen. Indien opgevroren, ga ik alleen rijden als de bak voor de vorst glad was gesleept en zo glad heeft kunnen opvriezen.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:51

als je nodig moet traienen omdat je een wedstrijd heb ga ik altijd wel door de regen maak me niet zo veel uit maar als ik geen wedstreiden in de vooruitzicht heb dan ga ik een daagje niet hurrr.......

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:02

Ik rijd altijd. met storm regen, alleen niet met hagel onweer en sneeuw, onze buitenbak is ten allen tijden goed te berijden Pling Pling Pling Pling

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:14

Ik rijd ook altijd in de buitenbak.. Zon/regen/wind maakt niet uit. Maar wel met wind enzovoort extra opletten teugels goed op maat of als je bijvoorbeeld bij bomen rijd in verband met rondvliegende takken. Met een zware bak inderdaad opletten met galoperen of gewoon niet, of als de bak glad is.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:29

Ik rij ook altijd in een buitenbak, heb het geluk een supergoede bak te hebben bij ons op stal. Alleen bij hele ernstige regenval, liggen er een paar uur wat plassen. Verder altijd droog, niet zwaar en fijn te rijden! Lachen

Als het onweert of echt heel hard regent, rij ik niet of wacht ik met rijden. Bij miezer, ga ik wel gewoon rijden. Tijdens het rijden merk ik het vaak niet eens meer. Bij wind, hou ik er gewoon meer rekening mee dat hij wel eens kan schrikken.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:19

Wij hebben thuis alleen een buitenbak, een aardige goeie. Als de bak erg zwaar is en nat rijd ik niet. Als de bak te nat is dus niet, verder rijd ik ook niet met hele erg regen.

Ook als de bak bevroren is rijd ik niet. Dit omdat het gewoon voor mijn paard niet fijn loopt.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:13

Mijn buitenbak heeft zelfs na heel veel regen maar erg weinig plassen dus dan kan ik er wel om heen rijden. Als de bak echt hard is door vriezend weer dan sla ik een dagje over.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:07

Als het echt hard heeft geregend wordt de buitenbak bij ons jammer snel een zwembad Clown . Gelukkig zakt het water wel vrij snel dus dat valt nog wel mee. Als de bak echt blubberblubber is, dan maak ik een buitenrit en draaf alleen id bak. Als het vries rijd ik in de binnenbak. Maar voor de rest hààt ik binnen rijden dus ik doe het echt alleen in 'noodsituaties'.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:10

als je nu net overstapt naar een buitenbak, van altijd binnen en de buitenbak is erg, zwaar zou ik het nu ook rusig opbouwen, omdat de spieeren en pezen van je paard anders in een keer heel erg belast worden.
Verder heb ik niet zo heel veel toe te voegen, alleen, let heel erg op met onweer!