Mijn paard is de ene keer overal bang voor en zo dus onwijs voorwaarts hij let dan misschien niet op mij máár hij is voorwaarts wat ik zelf erg fijn vind. Helaas laat hij deze kant van zich erg weinig zien. Ik heb dus ook onwijs vaak (eigelijk altijd) dat die gewoon niet vooruit te branden is.. ik sla hem met de zweep geen reactie of die het niet voelt.. Kort geleden sporen erbij gehaalt waar ik zelf geen fan van ben maar maakt geen verschil, en zie nu al een plekje komen van de sporen, waar ik dus ook niet blij mee ben. Zoals vandaag, ik krijg hem dan net nog in draf maar arbeidsdraf of midderdraf zover komt het ook niet, en dan gaattie ook nog eens lopen trekken als een gek (aan z'n bit) Ik vind dit zó iritant, ik ben al bijna een jaar met mijn privéles bezig hiermee maar hij blijft dit gedrag te vertonen en ik weet dondersgoed dat hij gewoon snel kan zijn want soms loopt die de sterren van de hemel en is die onwijss voorwaarts enzo. Zoals vorige week, ik hoefde maar een klein tikje te geven en hij schoot weg ik galop. Dan moet je hem tegenhouden en sowieso belonen dat die zo goed reageert, maar waarom die dat dan niet altijd doet? Ik weet het is ook het karakter van het paard maar ik word het af en toe een beetje zat.
Misschien heeft iemand goede oefeningen voor mij die ik kan gebruiken en misschien ook helpt met het rijden. Graag zonder sporen want ik wil geen wondjes straks. Overigens als me lesgever er een zweep bij haalt is die weg in rengalop, terwijl die op mijn eigen zweep niet reageert.
Weten jullie hoe dit komt? Of wat ik al zei, hebben jullie oefeningen voor me? Alvast bedankt..
.

o: