Ze is niet vooruit te branden.
In stap gaat het nog,,hoewel je dan nog haar steeds vooruit moet zien te krijgen..Houd je je benen stil,gaat ze vanzelf direct van tempo afzakken,en zelfs stilstaan.
Op het begin gaat draven ook nog goed,maar zodra je aangallopeert,en je benen stil houd,ze gaat direct terug na 2 meter in draf..Als je haar dan terug haalt in een normaal tempo met draven, en daarna weer wilt aangalloperen,is het hetzelfde probleem..
Dan besloot ik toch maar even met draf en stap bezig te houden,maar ineens bij de overgang naar stap,en na een aantal meter weer eens aandraven,,wou ze niet meer.. (dit gaat trouwens over vandaag).
Na een paar pogingen gaf ik haar dan toch wel een flinke tik,maar als reactie krijg ik alleen maar dat ze stil gaat staan en niet verder wilt.
Sindsdien is het galloperen niet meer gelukt. Ze springt gewoon niet meer aan.
Draven is dan nog een klein stukje op het einde gelukt,heb direct beloont..
Gister was het iets minder erg,maar galloperen ging dan ook al na een paar meter terug..Heb haar dan gister nog in galop kunnen houden,maargoed..
En wat voor been je ook geeft,of tik met de zweep,ze gaat er in stap even sneller van,maar valt na het aandrijven weer direct terug..
En heb eigenlijk ook geen zin om dat beestje te mishandelen met alsmaar te drijven etc.

Begrijp mij niet verkeerd dat ik ''hard'' ben ofzo..Wil het zo rustig mogelijk allemaal doen.
Maar als zij boos word,word ik ook boos

tips ?

)

En weer rustig aan beginnen. Succes!
Ik zou eerst kijken of er echt geen medische oorzaak is en dan eens vaker gaan afwisselen..houdt er rekening mee dat ze nog zo jong is.