Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
M59 schreef:Heb je het probleem ook al bij je zelf gezocht? Rijdt je haar anders? Hoe oud is je pony als ik vragen mag..?
prints schreef:wat als je haar nu eens een dag in de week echt vrij geeft??
dan los in de bak beetje grondwerk... je pony moet zoals ik het lees al 6 keer per week werken /trainen... wissel eens wat af met dingen die ZIJ leuk vind..wandeling aan de hand of zoiets
mijn paard heeft altijd op donderdag vrij en een dag in de week zowizo longeren grondwerk of losspringen dus niet erop.
voerschema ziet er toch goed uit en als je de laatste tijd niet bent veranderd met voer kan dit daar ook niet mee te maken hebben....MAAR heb je al gekeken hoe ze eet?
misschien gebits problemen waardoor ze niet alles binnen krijgt of iets in haar lichaam wat haar pijn doet waardoor ze niet wil....
Eliza16 schreef:Een vitamine spuit kan ook wonderen doen.
Heb het zelf is gedaan bij een pony die niet lekker in zijn vel zat. Nou de volgende dag wist ik het wel ben nog nooit zo hard door de bak gegaan
Jolindaa schreef:de weerwisseling kan een goede oorzaak zijn. we gaan de laatste dagen nl. veel van heel warm, naar regen, koud, nat, blegh. zal vanzelf wel weer overgaan:)
LilianR schreef:Moet ze niet teveel?
Je doet wel erg veel 'moet' dingen. Alleen maar zelfs. Ga vaker naar het bos, geef haar dagen vrij, rijd niet of stap alleen met heet weer, ga met haar wandelen ipv rijden. Ect.
Taat schreef:ga vrijheidsdressuur met uhm doen meer tutten wandelen zonder zadel het bos in vrijspringen.. met andere paarden los laten.. er zijn vel dingen wat je nog meerkan doen dan alleen maar een vast rooster.
Babsie_Flash schreef:waarom probeer je niet eens heel wat anders zoals een cursus natural horsemanship? Doe ik nu ook: weet ik meteen wat het is en ik heb er nog het één en ander van geleerd ook! Of geef je pony de hele winter rust.. doe eens gek
runningkawa schreef:Ik zie de hele week een werkweek
lekker in de wei en niks doen is ook fijn voor een paard, elke week minstens een dag
Taat schreef:dan ligt het tog bij jezelf! waar ben je wel geintresseerd in?
runningkawa schreef:meestal is niet altijd
en geef haar maar eens een maand helemaal vrij
poetsen en tutten en meer niet
Echt, heb daar al zoveel paarden van op zien knappen