Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sammiee schreef:Vallenn!!

ja het zand

Kath_ schreef:Bedankt voor de reactis allemaal
@ Rozie; Je merkt totaal niet aan het paard wanneer deze gaat bokken, geen extra spanning, niet terug komen in tempo, niet met start zwaaien niks.. En tijdens zijn bok sessies vlieg je er in een seconde af.. echt geen mogelijkheid om hem een tik te verkopen dan
@ Kendra; Menig aantal ruiter heeft vliegles gehad, lijkt me sterk dat ze allemaal met de knien knijpen.. En ik heb het niet over onervaren ruiters. Mijn eigen merrie kan ook leuke sprongen maken, ook zonder zadel heb ik ze weten uit te zitten.
Maar dit paard springt en doet tegelijk de kop tussen de benen, dus je bent al naar voren.. dan bokt ie, hang je dus helemaal naar voren, en dan draait ie weg.. en dan grijp je dus gewoon in het nietsja het zand :+
) 

Kath_ schreef:Bedankt voor de reactie's allemaal
Ik probeer al een tijd dat paard te begrijpen.. maar het lukt me niet geloof ik
We hebben alle bok sessies met elkaar vergeleken en er zit nergens een overeenkomst tussen.
Stel dat er bijvoorbeeld gebokt wordt met aanspringen, dan kan je jezelf erop voorberijden. Tuurlijk hou je het nu wel in je achterhoofd. Maar op het moment dat zijn neus tegen zijn boeg zit is het al verloren zaak. En echt waar dit gebeurt uit het niets in een tiende seconde. Het is zelfs zo dat anderen in de bak het niet eens zien, ze horen ander gestamp als normaal, kijken om oid maar dan ligt de ruiter al op de grond
Maar als ik zo is de reacties lees; touw op de nek, flink wat vliegles nemen, en stug doorgaan...
Ik had op wat leukers gehoopt