Ik heb een Friese merrie van 7jaar. Heb haar nu 10weken en ben begonnen met springen. Eerst lage sprongetjes, en nu bouwen we op naar wat hoger. en tot 80 centimeter gaat het goed. Maar hoger dan dat redt ze niet. Ze kan het opzich makkelijk springen, maar ze zet superlaat af waardoor ze niet op tijd meer die hoogte kan maken. Een hindernis van 90centimeter, komen we dan ook niet overheen zonder er een balk af te slaan. Verder vindt ze het springen leuk, maar wel wat moeilijk nog. Ook ben ik geen ervaren springer, vindt het zelfs wat eng, en mijn houding is ook niet echt goed. Kan het aan mijn houding liggen dat ze zo laat afzet, of komt het doordat k toch nog wat angst heb voor de hindernis en mijn lichaamstaal haar "verteld" dat ik heel erg twijfel, en zij dus pas op het laatste moment van mij de opdracht krijgt toch nog te springen. Heel lastig allemaal, maar ik wil weten of er oplossingen zijn om een paard eerder te laten afzetten. Sorry voor het ietwat warrige verhaal.
Hier een foto van de late afzet, bij een lagere sprong komen we dan dus, zoals je ziet, prima uit.

Bedankt voor jullie reacties!
In uitjes heb ik het materiaal niet voor, we hebben 3balken en 2staanders.. En ik weet het met emmers enz. maar ik ga dat eerst los met haar doen, als ik weet dat ze dat kan durf ik het ook erop.