Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

wat bij mij hielp was op het verkeerde bee lichtrijden, en hem dan zo in galop drijven, met een goede stelling zodat hij niet over de buiten schouder kan wegvallen. Als hij goed aanspringt flink belonen. Regelmatig longeren om de pony sterker te maken in galop helpt ook.

! En Xsander,gewoon een balkje? En wanneer aanspringen? Na het balkje,ervoor of tijdens het balkje zeg maar? 
Neonlight schreef:YRT ---> RT-P
. Ik gooide mijn buitenteugel los, omdat ik per sé die stelling naar binnen wilde hebben. Dan gooien ze de schouder naar buiten, en zitten ze nog verkeerd. Sinds ik de buitenteugel er bij hield, ging het een stuk beter.
doom schreef:Ik heb hier ook erg moeite mee op het moment
ik heb nog maar net een beleerd paardje ..
en hij gaat nu dus op een hand beginnen met aanspringen in de verkeerde galop ..![]()
ik moet hem er nog vanuit draf in laten vallen omdat hij de hulpen nog niet goed genoeg kent om meteen aan te springen ..![]()
hij wil erg graag de hoeken af snijden dus ik ben ook nog eens aan het sturen met de teugels ..
dit ook omdat als ik me been er erg tegen aan drukt hij dus nog denkt dat hij harder moet hihi ..
dus ik loop en te sturen en wil aangaloperen ..
ik denk dat dit te veel is waardoor hij dus op 1 hand het makkelijker vind om aan te galoperen op het verkeerde been ..
Misschien wel omdat ik (weet dit niet zelf hoor ) net op dat moment me buitenhand naar buiten steur ..??
iemand voor mij ook tips misschien ..
dus voor een jong paard ..
want wil niet dat hij dit te lang blijft doen natuurlijk
ThaGirl schreef:doom schreef:Ik heb hier ook erg moeite mee op het moment
ik heb nog maar net een beleerd paardje ..
en hij gaat nu dus op een hand beginnen met aanspringen in de verkeerde galop ..![]()
ik moet hem er nog vanuit draf in laten vallen omdat hij de hulpen nog niet goed genoeg kent om meteen aan te springen ..![]()
hij wil erg graag de hoeken af snijden dus ik ben ook nog eens aan het sturen met de teugels ..
dit ook omdat als ik me been er erg tegen aan drukt hij dus nog denkt dat hij harder moet hihi ..
dus ik loop en te sturen en wil aangaloperen ..
ik denk dat dit te veel is waardoor hij dus op 1 hand het makkelijker vind om aan te galoperen op het verkeerde been ..
Misschien wel omdat ik (weet dit niet zelf hoor ) net op dat moment me buitenhand naar buiten steur ..??
iemand voor mij ook tips misschien ..
dus voor een jong paard ..
want wil niet dat hij dit te lang blijft doen natuurlijk
ik zou als ik jou was eerst hem in stap en draf goed voor elkaar krijgen, dus netjes over de hoefslag lopen, netjes de bochten door, goed aan het been en eenvoudige figuren kunnen rijden. en daarna echt gaan oefenen met aangalopperen. want hoe wil jij galopperen als je niet eens normaal een bocht door kunt sturen?
In ieder geval, zo denk ik er over met m'n paard dat net onder het zadel word gereden. 9 van de 10x galoppeer ik niet wanneer ik dressuur ga oefenen of les heb. Hooguit eens in de week vraag ik een galopje van hem en beloon hem dan al als hij aanspringt (goed of foute galop is allebei belonen). we hebben nog tijd zat om het moeilijk te maken door in de goede galop aan te springen. Eerst wil ik dat hij uberhaubt netjes op m'n been aanspringt.