Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

astritos schreef:jezelf zo lang mogelijk maken, naar boven en naar beneden. Ontspannen en rechtop.
Probeer het ritme te voelen en te volgen. Soms helpt het om even je ogen dicht te doen, of om mee te tellen in het ritme.
Succes!
. astritos schreef:jezelf zo lang mogelijk maken, naar boven en naar beneden. Ontspannen en rechtop.
Probeer het ritme te voelen en te volgen. Soms helpt het om even je ogen dicht te doen, of om mee te tellen in het ritme.
Succes!
aerdenhout1 schreef:MMMM....druk op de beugels lijkt me niet helemaal het juiste antwoord.
Je zit moet n.l onafhankelijk zijn en als je in je beugels gaat "staan " is dat niet het geval. Probeer eens om een hand in de galop plat achter je zadel te leggen. Maar eigenlijk moet je instructeur hier div. trukjes voor weten! Er zijn er n.l genoeg om een betere zit te krijgen!
beter lezen!! 
aerdenhout1 schreef:Je beugels zijn eigenlijk alleen maar voor het lichtrijden. Daarbij...als je er op drukt met je tenen dan komt je hak omhoog, of je moet je benen naar voren brengen, wat ook niet goed is natuurlijk. De beste manier om goed te gaan zitten is zonder beugels te gaan rijden.

Suusje92 schreef:Dus ik moet mijzelf gewoon langmaken, hakken netjes uitdrukken, niet te veel achterover en mijn rug ontspannen en met het ritme mee. Als je met het ritme meegaat moet je toch voornamelijk je heupen en je bekken ontspannen houden en mee laten bewegen?

bizzybijtje schreef:zoals mij verteld word, doen alsof je in een 'luie ligstoel zit'. Oftewel: Relax, en een beetje meer achterover, ontspannen dus. Dan komt het vanzelf.
henkb schreef:Jij wilt het toch graag leren?