geduld op, woede aanval, spijt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CxX

geduld op, woede aanval, spijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:12

Woede aanval ooo wat kan ik hier slecht tegen!

Ik ging springen, had lekker in gereden ging allemaal heel erg goed. Ik ging in springen laag.
Ging goed erg goed! We waren lekker in geprongen en begon even echt siriuus te spring ging SUPER! ze sprong dingen zoo makelijk waar ze noramaal veel moeite voor moest doen maar het het ging allemaal super lekker! ik was half uurtje aan het rijden en toen gingen het allemaal helemaal verkeerd.. Ze ging weigerd 1 ik tikje geven en hup nog een keer weer! ik nog en tikje hup nu echt door! WEER weigere! en toen stond ik voor de sprong en zei tegen me zelf rustig nog een keer proberen.. Maar Weer weigere Ik werd kwaad en gaf er een paar knallen op haar kont. Had ik niet moeten doen achteraf gedacht. oliebol!
ik een andere sprong springen en hup meteen die ene erachter aan weer weigere! Waarschijnlijk mijn schuld geweest ik deed vast iets fout maar wat! Gaaaap !

Uit eindelijk heeft ze het wel geprongen niet echt soepel maar gesprongen.

Ik kan hier af en toe zoo slecht tegen en zeg dan ook tegen mezelf rustig. maar afentoe heb ik echt zo iets van en nu gaa ik je verot slaan!! maar nee ik doe het niet. maar geef er wel een behoorlijke knal alsze weigert mischien wel 2. En probeer het opnieuw maar dan ben ik zoo boos dat ik het iedee heb dat ze dat voelt en al helemaal zoiets heeft van ik spring het niet als je zoo boos bent! en word ik dus nog booser! Ik vind dan zoo verveldend dat ik er ook mee stop wat dan ook het beste is op dat momenet want dan is het voor ons beide niet meer leuk.

Maar als ik dan naar huis toe fiets en trug denk aan hoe ik gereden heb heb ik er zoo ontzeted spijt van! en zit hier dan echt een paar dagen mee. Aan me pony merk ik er niks van de volgende dag maar toch.
t was verkeerd wat ik deed.

Ik let er nu wel steed meer op en zorg dat k dan f rustig word al ik dat ga doen. Gaat nu ook wel beter..

Meer mensen die dit probleem ook wel is hebben?
Laatst bijgewerkt door Scum op 15-04-07 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

pluche_pluus

Re: guduld op, woede aanval, spijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:17

misschien net iets eerder stoppen?
als het goed gaat, (dat is ook zo met dressuur oefeningen)moet je niet door blijven gaan herhalen!
dus als je voelt dat het goed gaat, gewoon stoppen!
dat voorkomt woede, en onnodig geweld...

(ik zelf ben ook wel eens woest om semir, maar dan komt doordat de karakters overeenkomen, allebei strond eigenwijs)

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:19

SemiR_4_LiFe schreef:
misschien net iets eerder stoppen?
als het goed gaat, (dat is ook zo met dressuur oefeningen)moet je niet door blijven gaan herhalen!
dus als je voelt dat het goed gaat, gewoon stoppen!
dat voorkomt woede, en onnodig geweld...

(ik zelf ben ook wel eens woest om semir, maar dan komt doordat de karakters overeenkomen, allebei strond eigenwijs)

Okee!! dats idd een goeie! bedankt! Pling

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:19

Paarden begrijpen niks van frustraties van de ruiter. Ze kennen ook geen 'sorry'.

Voor een ruiter is de belangrijkste eigenschap: Zelfbeheersing.
Geduld, en jezelf steeds afvragen of je het wel goed uitgelegd hebt aan je paard.

Zorg dus dat je ontspannen blijft, en dat je je boosheid niet toelaat. Het is moeilijk maar het is heel belangrijk.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:24

Heel herkenbaar hoor!!! Net even na op mijn allerliefste eigen fok gereden en het bloed kwam alweer onder mijn nagels vandaan! Doe dan gewoon even mee stom beest! Gelukkig krijg ik niet meer de woede aanvallen van (heel) vroeger ( schaam schaam ) maar het blijft heel herkenbaar! En het leukste, nou ja...leukste...is dat je jezelf er nog het ergste mee hebt, want je voelt je naderhand behoorlijk schuldig!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:31

Jaaa behoorlijk!! En ik heb ook heel vaak van kom op als je het nog 1 keer doet ben je er van af maar jaa dat snappen ze jammr genoeg niet Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:35

ik heb het ook wel eens. als ik het nu heb en ben in de bak voor mezelf aan het rijden stap ik af en loop ik evenweg. gewoon paar rondjes kan ik tot bedarenkomen enmn paard. mn paard reageert enorm gevoelig als ik kwaad wordt. hij staat dan soms te trillen op zn benen. terwijl ik hem nooit wat misdaan heb en heb hem al vanaf hij 1 jaar was. ik had vroeger wel een vriendin die als ze zo'n aanval had van der pony afstapte een zweep pakte hem een paar keer sloeg en weer terug erop en weer verder. enorm fout dus.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:37

TS; er is in een ander topic al vaak tegen je gezegd dat je echt veel baat zou hebben bij les. En ook hier is dat een simpele stap naar beter leren samenwerken met je shet dus minder frustraties.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:39

zoizo is het niet goed om je paard een knal te geven als het weigert... dan wil het dus echt niet graag voor je springen..

heb er zelf eigenlijk nooit last van... ik heb wel eens soms van nou, flauw stom mormel...
maar dan laten ze me altijd weer lachen en zijn we weer vriendjees Lovers maar ik geef ze soms een tikje bij het rijden als ze vooruit moeten en ze reageren niet op mijn been..
maar nee echt boos word ik niet zo snel..
ik ben blij dat ik mag paardrijden Tong uitsteken dus word niet zo snel boos Tong uitsteken
maar goed ik vind het wel erg lastig voor je.
Laatst bijgewerkt door esther_sonja op 13-04-07 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:40

Hier nog eentje waarbij het bloed af en toe echt kookt Nagelbijten / Gniffelen Meestal stopt het bij mij met schelden en stem verheffen Nagelbijten / Gniffelen Anders idd een fikse tik en daarna heeeeeel erg schuldig voelen... Niet alleen paard, maar ook ruiter moet leren.....Het is al een hele goede stap als je weet dat het fout is en er aan werkt!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:41

delerium schreef:
TS; er is in een ander topic al vaak tegen je gezegd dat je echt veel baat zou hebben bij les. En ook hier is dat een simpele stap naar beter leren samenwerken met je shet dus minder frustraties.

shet?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:43

aerdenhout1 schreef:
Heel herkenbaar hoor!!! Net even na op mijn allerliefste eigen fok gereden en het bloed kwam alweer onder mijn nagels vandaan! Doe dan gewoon even mee stom beest! Gelukkig krijg ik niet meer de woede aanvallen van (heel) vroeger ( schaam schaam ) maar het blijft heel herkenbaar! En het leukste, nou ja...leukste...is dat je jezelf er nog het ergste mee hebt, want je voelt je naderhand behoorlijk schuldig!

"Doe dan gewoon even mee stom beest" ??????!!!!

Sorry hoor, maar hier trekken mn tenen echt krom van!!!!!

Paardrijden hoort leuk te zijn, jammer dat veel ruiters dat gevoel vergeten zijn. En dat ligt toch echt aan hun eigen instelling, en niet aan hun 'stomme beesten' zoals ze het zelf zo mooi zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:43

Misschien geen shet, maar verder sluit ik me wel bij haar aan.
Zeker gezien ook je vorige topic Lachen

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:45

ikke20 schreef:
ik heb het ook wel eens. als ik het nu heb en ben in de bak voor mezelf aan het rijden stap ik af en loop ik evenweg. gewoon paar rondjes kan ik tot bedarenkomen enmn paard. mn paard reageert enorm gevoelig als ik kwaad wordt. hij staat dan soms te trillen op zn benen. terwijl ik hem nooit wat misdaan heb en heb hem al vanaf hij 1 jaar was. ik had vroeger wel een vriendin die als ze zo'n aanval had van der pony afstapte een zweep pakte hem een paar keer sloeg en weer terug erop en weer verder. enorm fout dus.

Jaa gelukig heb ik zn pony die zich er eigelijk weinig van aan trekt! mar ik heb dat ook welis mee gemaakt bij een vriendin dat hara pony stond te rillen op zijn benen.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:45

Mindfields schreef:
aerdenhout1 schreef:

Paardrijden hoort leuk te zijn, jammer dat veel ruiters dat gevoel vergeten zijn. En dat ligt toch echt aan hun eigen instelling, en niet aan hun 'stomme beesten' zoals ze het zelf zo mooi zeggen.

ze zegt ook dat ze het niet leuk vond van zichzelf en dat ze het niet meer doet én dat ze zich er voor schaamt.. Knipoog *lezuuhh *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:46

Als je dat op mijn paard zou flikken knalde hij je direct in het zand

Jammer dat niet meer paarden zo zijn...

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:46

Ja hoor, komt mij wel bekend voor maar dat is dan meestal door mijn eigen frustraties omdat ik mijn paard niet duidelijk kan maken wat ik bedoel. Míjn probleem en niet dat van mijn paard; dus gewoon tot tien tellen, diep doorademen en als het echt niet gaat gewoon afstappen voor je iets doet waar je later spijt van krijgt(die woede aanval dus). Probeer te denken: Volgende keer beter! Ook een paard heeft zijn/haar dag eens niet Ach gut

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:47

pharagirlke schreef:
Hier nog eentje waarbij het bloed af en toe echt kookt Nagelbijten / Gniffelen Meestal stopt het bij mij met schelden en stem verheffen Nagelbijten / Gniffelen Anders idd een fikse tik en daarna heeeeeel erg schuldig voelen... Niet alleen paard, maar ook ruiter moet leren.....Het is al een hele goede stap als je weet dat het fout is en er aan werkt!

'Ook ruiter moet leren" ????

VOORAL de ruiter moet leren.

Als je het een paard netjes uitlegt en je rijdt hem correct, dan kan en wil het paard alles wel doen. Misschien niet zo snel als je het zou willen, maar elk paard wil in beginsel voor een ruiter werken. Zolang je respect hebt voor elkaar en geduld hebt.

Schuldgevoel kent een paard niet! Dus heeft hij er niks aan dat jij je schuldig voelt, want hij begrijpt niet waarom hij zo op zn donder heeft gehad. En dat schaadt het vertrouwen ENORM!

En dan nog vragen mensen zich af waarom paarden op een gegeven moment helemaal niets meer willen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:49

esther_sonja schreef:
ze zegt ook dat ze het niet leuk vond van zichzelf en dat ze het niet meer doet én dat ze zich er voor schaamt.. Knipoog *lezuuhh *

En wat heeft haar PAARD hier aan? Helemaal niks.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:49

Mindfields schreef:
aerdenhout1 schreef:

Gaa nou niet zeggen dat je nog NOOIT boos op je paard bent geworden onderhet rijden en dat je r altijd op zit van paardrijden is leuk dan word ik wel niet boos als ze niet doet wat ik vraag?!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:50

Mindfields schreef:
esther_sonja schreef:

Wat moet er volgen jou dan veranderen dat het paard er wel wat aan heeft?

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:51

runningkawa schreef:
Als je dat op mijn paard zou flikken knalde hij je direct in het zand

Jammer dat niet meer paarden zo zijn...

Ja dat is mischien ook wel het probeleem bij bij me paard trek zich er niet veel van aan deed ze dat maar had ik het waarschijnlijk niet gehad :S

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:52

'Ook ruiter moet leren" ????

VOORAL de ruiter moet leren.

Als je het een paard netjes uitlegt en je rijdt hem correct, dan kan en wil het paard alles wel doen. Misschien niet zo snel als je het zou willen, maar elk paard wil in beginsel voor een ruiter werken. Zolang je respect hebt voor elkaar en geduld hebt.

Schuldgevoel kent een paard niet! Dus heeft hij er niks aan dat jij je schuldig voelt, want hij begrijpt niet waarom hij zo op zn donder heeft gehad. En dat schaadt het vertrouwen ENORM!

En dan nog vragen mensen zich af waarom paarden op een gegeven moment helemaal niets meer willen.[/quote]

Helemaal mee eens Ja dat wou ik ook posten maar ik wist niet zo hoe ik het op moest schrijven...
en maar afreageren en kwaad spreken over het paard want het is zon stomme knol enzo.. terwijl ze het zelf doen... tjah... ik ken dr ook zo 1 hier ergens in de buurt...
eigenwijs dat het is... paard word met de dag ongelukkiger... gaat rijden op een volte van 10 bij 10 meter als bak. Verward ( edit: eindelijk ze rijd op een iets groter veldje nu, van 20 bij 20 ongeveer.. Ook niet goed maar ja...)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:53

CxX schreef:
Mindfields schreef:

Gaa nou niet zeggen dat je nog NOOIT boos op je paard bent geworden onderhet rijden en dat je r altijd op zit van paardrijden is leuk dan word ik wel niet boos als ze niet doet wat ik vraag?!

Dat ga ik wel vertellen ja.

Ik ben wel consequent, maar laat NOOIT mijn eigen frustraties toe!
Daarbij komt dat ik altijd met respect en dankbaarheid met paarden omga. Als ik er naast sta of als ik er op zit, maakt niet uit.

Ik ben echt wel eens streng hoor, maar ik verlies NOOIT mijn zelfbeheersing.
Echt niet.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:54

Mindfields schreef:
esther_sonja schreef:

jah oke, je hebt gelijk, het is wel mooi dat ze zich nu kan beheersen.. Knipoog
en idd sommige mensen n kunnen hun geduld wel bewaren maar iedereen word wel eens "boos" in iedergeval, iedereen heeft wel eens dat een paard vervelend doet.. maar het is maar net hoe je daarop reageerd..