Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Helma_Amber schreef:Die van mij is ook zo. Dan ben ik blij van; yes het lukt en een paar meter verder draait ie zich om en begint te steigeren en loopt achteruit richting de sloot. Als ik deze zomer weer naar buiten ga, ga ik eerst een paar keer samen om te kijken of die dan wel wil en als ik dan een keer alleen ga en hij doet weer raar dan pak ik hem aan.
ik erop springen en ja hoor ik liet haar merken als ze dat deed ik niet bang voor was. was trouwens erachter gekomen dat haar paardje aardig door had dat als ze nog een stap zou doen de sloot in zou gaan met mij(iets minder). dus luisterde ze maar liever naar mij. ik kijk in elk geval niet naar achteren om te kijken of het zo ver is dat ze erin valt en zet me gedachten op "je zal gaan lopen zoals het moet" en nu gaat ze zonder stijgeren en gek doen vooruit lopen (best wel een beetje trots op mezelf:p ) M_nimco_ schreef:'Lokken zou ik nooit doen persoonlijk.. het is een kwestie van vertrouwen krijgen. Als je gaat lokken met iets lekker gaat ie straks alleen maar het erf af als ie iets te vreten krijgt. Dat betekent weer dat bepaald gedrag hem iets oplevert.mischien als je ernaast gaat staan en dan met bijvoorbeeld iets lekkers haar van het erf lokt??
MissStynk schreef:M_nimco_ schreef:'Lokken zou ik nooit doen persoonlijk.. het is een kwestie van vertrouwen krijgen. Als je gaat lokken met iets lekker gaat ie straks alleen maar het erf af als ie iets te vreten krijgt. Dat betekent weer dat bepaald gedrag hem iets oplevert.mischien als je ernaast gaat staan en dan met bijvoorbeeld iets lekkers haar van het erf lokt??

maar ik weet hoe lastig het is, want op de terug weg hebben ze geen problemen 
)