nou heb ik van iemand gehoord dat met magnetische velden het probleem kan verdwijnen.
ik zelf heb hier geen ervaring mee dus ik zou graag van een aantal van julie horen hoe dit in zijn werk gaat en/of ervaringen uitwisselen.
groetjes Anne.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hihi patsy1983 schreef:Welk is de reden/ oorzaak van de kreupelheid van je paardje?
Grotjes patsy
Anne___ schreef:patsy1983 schreef:Welk is de reden/ oorzaak van de kreupelheid van je paardje?
Grotjes patsy
ik heb geen idee...
Citaat:Heeft de dierenarts al naar je paardje gekeken en wat heeft hij over de kreupelheid verteld?
Ik heb eens iets gezien over mgnetische velden maar als ik het goed heb verstaan was die werking goed voor problemen afkomstig van de beenderen (skelet).
Het zou handig zijn te weten wat de dierenarts vertelde over de kreupelheid dan kan ik je misschien wat opweg helpen naar het zoeken van de oorzaak want zonder de oorzaak te kennen is het moeilijk te oordelen welk een oplossing zou kunnen zijn...
Ook nog even volgende vragen. Hoe oud is je paard en welk werk vericht je paard? dressuur springen wandelen? en op welk niv? recreatief competitief?
Groetjes patsy
)oosterhoff schreef:hope kreupel is ie dan? staatie op twee benen? is het links om erger dan rechts om of andersom
loopt ie juist aan een lange teugel slecht of aan een korte net zo erg. loopt ie alleen onder het zadel neit goed?
heeft ie wellicht dikke benen? of warme hoeven
is het paard van de ene op de andere dag slecht geworden?

Pinolien schreef:Soms is er simpelweg geen diagnose te stellen (waar het zit)...
*** Ik krijg uit dit topic het idee dat daar nog niet eens een poging toe gedaan is. Of lees ik dat nou fout?
paard van een vriendin van me liep ook al een hele poos niet goed... veeartsen uit alle windstreken er bij geweest; foto's laten maken; wandelen en afspuiten; fysiotherapeut naar laten kijken.. maar niemand kwam er uit wat het was en waar het vandaan kwam; zo is ze een jaar bezig geweest. Tot ze er een osteopaat bij haalde, vraag me nou niet hoe hij het doet.. maar het komt er voornamelijk op neer dat ie er voor zorgt dat alles in balans is... zowel spieren en gewrichten als organen en bloedbanen... enz. Haar paard ging in no time beter lopen en momenteel start ze M1 met hem en loopt ie beter dan hij ooit gedaan heeft!! Zo 1x in het half jaar laat ze de osteopaat nog komen om het "bij te houden" zeg maar.. en that's it. Een behandeling (van top tot teen) kost 65,-! Daar is hij echt ruim een uur mee bezig!
***Ik heb ook elk half jaar de ostheopaat ter controle bij m'n paarden. Ik vind het erg fijn voor ze, en leer er zelf ook elke keer weer van.
Sonja schreef:Pinolien schreef:Soms is er simpelweg geen diagnose te stellen (waar het zit)...
*** Ik krijg uit dit topic het idee dat daar nog niet eens een poging toe gedaan is. Of lees ik dat nou fout?
paard van een vriendin van me liep ook al een hele poos niet goed... veeartsen uit alle windstreken er bij geweest; foto's laten maken; wandelen en afspuiten; fysiotherapeut naar laten kijken.. maar niemand kwam er uit wat het was en waar het vandaan kwam; zo is ze een jaar bezig geweest. Tot ze er een osteopaat bij haalde, vraag me nou niet hoe hij het doet.. maar het komt er voornamelijk op neer dat ie er voor zorgt dat alles in balans is... zowel spieren en gewrichten als organen en bloedbanen... enz. Haar paard ging in no time beter lopen en momenteel start ze M1 met hem en loopt ie beter dan hij ooit gedaan heeft!! Zo 1x in het half jaar laat ze de osteopaat nog komen om het "bij te houden" zeg maar.. en that's it. Een behandeling (van top tot teen) kost 65,-! Daar is hij echt ruim een uur mee bezig!
***Ik heb ook elk half jaar de ostheopaat ter controle bij m'n paarden. Ik vind het erg fijn voor ze, en leer er zelf ook elke keer weer van.
sandraeman schreef:Het is natuurlijk altijd belangrijk om te kijken wat de oorzaak is van het spierprobleem. Soms zitten spieren zo 'vast' dat je ze met gecontroleerde bewegin gewoon iet meer los krijgt. Bovendien hebben spierproblemen de neiging te gaan uitbreiden vanwege compenstatie. En dan is het helemaal een moeilijke opgave het er met alleen rijden weer uit te krijgen!