Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

spastic schreef:Les heb ik al en de instructie wordt ook gek. Soms gaat ze ergens stil staan en blijft ze gewoon stilstaan. dan kan je drijven wat je wilt!
Henrieke schreef:spastic schreef:Les heb ik al en de instructie wordt ook gek. Soms gaat ze ergens stil staan en blijft ze gewoon stilstaan. dan kan je drijven wat je wilt!
rare instructrice heb je dan

dus een stukje naar voren en weer terug en weer naar voren en weer terug in de gang die je dan rijdt.
Volgens mij moet je sporen pas gebruiken als je paard lekker voorwaarts is enz. en zeker niet om je paard meer voorwaarts mee te maken.. Een goede instructrice/instructeur kan je vast helpen
Succes!
Utrolig schreef:consequenter rijden bij geen reactie gelijk zweep! Maar daar is het miss al te laat voor!
Laat anders een ander die wel rustig is met het been eens een paar x goed rijden...
VIPPIEKIPPIE schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens.. Hier op stal staat een paard te koop. Die ik nu rijdt omdat de eigenaresse niet meer durft. Dat beest was ontzettend terug gereden en super traag in haar bewegingen. Ontzettend sloom, en beenhulp had ie ook nog nooit van gehoord.. Nu, een maand verder, mét sporen gereden te hebben, reageert ze op de kleinste beenhulp, kent ze schouderbinnenwaarts, galopswissel wijken noem maar op.. Dit zijn allemaal oefeningen waarbij je een actieve reactie op je been nodig hebt. Dit heb ik in een maand bereikt.. Dus het kan zeker. Maargoed, ligt eraan hoe onrustig je bent.. En de manier waarop je been geeft...
en hoezo de instructrice vreemd? Dat volg ik even niet...
Overigens schrijft Angela_mij dat ze dan zonder helemaal niet meer reageren. Maar als je met sporen bereikt dat je ze fijner voor het been krijgt, dan lukt dat zonder ook.
frietjeee schreef:heej,,
ik zou geen sporen nemen, dat heeft niet veel nut, vind ik, parrelli's ofso rijden niet eens met bit, ik zou idd meer overgangen maken en bijvoorbeeld als hij niet naar je been luistert een tikje achter je been geven met je zweep.
Nou veel succes groetjess Frietje
frietjeee schreef:heej,,
ik zou geen sporen nemen, dat heeft niet veel nut, vind ik, parrelli's ofso rijden niet eens met bit, ik zou idd meer overgangen maken en bijvoorbeeld als hij niet naar je been luistert een tikje achter je been geven met je zweep.
Nou veel succes groetjess Frietje