Nu ik eindelijk de problemen met mijn Hafje heb opgelost komen er al nieuwe problemen, dit keer met mijn vierjarige arabier die ik aan het inrijden ben.
Longeren ging in het begin verschrikkelijk, maar toen ik eenmaal met hoofdstel ging longeren ging het een stuk beter (eerste keer stond hij rond de 15 keer rechtovereind). Vervolgens ging het geweldig, hij was zadelmak en verkeersmak (behalve strepen op de weg daar jumpt ie overheen
). We vonden het fantastisch en mijn instructiese zei dat we wel konden komen zodat ik er met hulp van haar op kon. Helaas ging dit niet zoals verwacht. Het enige wat Meneertje deed was raar. Aan de longeerlijn was hij niet te stoppen, op een gegeven moment was hij uitgeraasd en we besloten te gaan hangen. Toen stond hij aan een stuk door overeind. Levensgevaarlijk. Mijn instructiece heeft veel paarden ingereden maar dit kon volgens haar echt niet. Het is gewoon gevaarlijk! Hiervoor is hij heel erg verwaarloost geweest maar is nu heel lief aanhankelijk etc. Ik weet echt niet wat ik er mee moet, volgens de hoefsmid, vriendinnen en nu ook de intructriese (manage-eigenares) VERKOPEN, maar zij zeggen ook dat hij onverkoopbaar is. Hij kan terug (wettelijk gezien) naar de oude eigenaar en iedereen zegt dat ik maar moet doen, maar dat vind je verschrikkelijk voor hem, want hij heeft nu eindelijk aandacht en liefde..
Iedereen alvast bedankt, ben er echt onwisj mee aan. Wat moet ik nou?

Het zadel lag niet om te dromen maar hier wordt aan gewerkt maar hij doet het met longeren ook, volgens mijn instructrise is het echt zijn vluchtgedrag, hij is bang en heeft geen goede opvoeding gehad.
. Als je een kort halstertouw als broeksriem aan doet en een touwtje tussen die ringetjes, kan je hem zo vastklippen(al schuift de ruiter denk ik wel iets meer)