Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xDaPhNex schreef:JA! dat vraag ik me ook wel eens af!
Zou iemand hier dat weten??

.. hij bleef echt paar passen doorgaan tot verbazing van een hoop mensen..
Odie schreef:Vanuit stap verzamelen. Korter, kleiner en vlugger stappen. Dan ietsje verlicht gaan zitten(knie aansluiten, rug holler, borstbeen strekken, schouderbladen naar elkaar toedrukken) en je onderbenen een klein stukje achter de singel leggen. Daarna is het een kwestie van gas en rem vrij kort na elkaar.
Mijn piaffe:
http://www.zippyvideos.com/406367931653 ... io-piaffe/

Odie schreef:Hmm ja ik denk dat het makkelijker is om aan te leren vanuit stap, omdat je dan al minder snelheid hebt en vanuit draf moet je eerst veeel meer verzamelen om hetzelfde resultaat te krijgen. Dan wil het nog wel eens gebeuren dat hij eerst teveel op de voorhand valt.
Stap en piaffe hebben allebei geen zweefmoment en de draf wel, dus de overgang is daardoor groter dan vanuit stap.
Maar dit alles verschilt ook weer per paard. Als je een paard hebt met een grote ruime stap met lange passen en een klein drafje dan is het weer makkelijker vanuit draf. Maar het paard op mijn filmpje heeft een draf met erg veel zweefmoment en een korte zuivere stap. Dus de keus was makkelijk.

[gast1122] schreef:Heel mooi gedaan Odie, vind dat hij z'n achterbenen ook heel netjes gebruikt. Ik doe het je ook zeker niet na
Wat ik wel weet van de piaffe is dat je paard heel goed naar je been moet luisteren, goed op het been moet zijn.
. Zelf zou ik hem ook nog meer willen zien "zitten", maar ik weet natuurlijk niet hoelang je dit al met hem traint. Je hulpen zagen er wel keurig uit. Je komt (gelukkig) over als iemand die weet waar ze mee bezig is.
Ik zou verder echt geen idee hebben hoe je het doet maar het lijkt me zo leuk om te kunnen!