Stap loop ie zo goed als altijd rond, kont eronder, lekker nagegeven. HEt is nog niet zo constant als het moet zijn, komt van voren nog af en toe omhoog, maar het is al wat. Normaal liet hij na een klein halfuurtje ook heerlijk los van voren in draf, (liep ook nog niet constant, moest nog heel veel aangebeuren, maar eenbegin), en zelfs in de galop, waar hij behoorlijk moeite mee heeft, begon hij na te geven.
Nu...na 4 weken zomerstop van de lessen, en en vakantie waar ik meer in buitenheb gereden dan normaal, houdt hij ontzettend vast. vorige week was ie rechts niet los te krijgen, maar gister op les links

Hij had hem echt heel erg vast, niet goed te rijden, ook drukte hij zijn rug weg, en liet mij gewoon niet zitten in het zadel. En stap liet hij wel stukken los, maar die draf
Nu zei mijn insturctrice dat ik er het best een tijdje een slofje onder kon hangen, om hem er door heen te rijden. Ik was bang dat ik daar mee dingen zou verpesten,en dat ik het niet kon. Toen zei ze tegen mij: Als ik denk dat je het niet kan, of er nog niet aan toen bent, zou ik het niet tegen je zeggen, maar het is en blijft je eigen keuze.
Na mijn v raag...zelf ben ik te onervaren om zelf te beoordelen wat wijs is . Ik hoop dat jullie me kunneh helpen!

(lange teugel principe) dan zit je paard niet vastgebonden en veert de slof mee met de bewegingen van je paard. Anders lijkt hij mij zo te "snokken" als hij draaft...