ik heb een paard nu sinds 4 maanden ongeveer, en die heeft last van singeldwang. het is zo.. laatst had ik dus tijdje niet gereden ivm drukte school enzo en zou er weer opstappe lag er gelijk weer naast omdat hij dus zijn rug bol maakte en rare sprongen maakte (net zoiets als een stier met een touw om zijn buik, die springt ook zo)
ik em moe gelongeerd en kon der zo opstappe..
twee dagen erna zou ik er weer opstappe en ja hoor lag ik er weer naast, deze keer niet door singel maar omdat ie nu weet dat hij me er zo af krijgt ik hem pakken er weer op en hij wou het weer probere maar ik kon het kere en daarna wel lekker gereden,,
iemand ervaring hiermee?? hij is pas vijf en is dus nu aan het testen daarom doet hij et nu weer om mij eraf te krijgen ik geef ook niet op maar toch vraag ik om tips ... ik heb dus al geprobeeerd eers los aansingelen stukje lopen weer aansingelen stukje lopen... maja het hielp niet kun je em op een of andere manier afstraffen?? hij neemt gewoon loopje met me maar hij heeft het tot nu toe nog niet gewonne (moet ook niet!!)
en dus toen ik er voor het eerts wee ropging wist ik dat het door het zadel,singel kwam omdat hij zelfs doorging toen ik er al aflag maar hij doet et nu omdat hij weet dta ie mij der zo af krijgt! dus nu is het testen... het zadel past goed! niks met zijn gebit, is net nageken.. en als ik het gewonne heb kan ik ook lekker rijden.. majaa ..
en ik heb ook singel die goed lang is.. dus dat die singel niet knijgt bij de stoten enzo en nog lamsvel omheeen duss dat is het niet...
heel graag tips en ervaringen hiermee gevraagt...
bedankt!!