Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:vandaag heb ik geprobeerd hem enkel voorwaarts te rijden, zonder aan de teugels te zitten. op het moment dat hij naar beneden kwam, liet ik mijn teugels helemaal doorglijden, en hield ik hem goed aan het been, omdat hij bij het naar beneden duiken meestal ook afremde. hij heeft helemaal niet geschud, maar na even rijden kwam het een klein beetje naar boven. hij liep wel helemaal lekker los, het leek haast wel een ander paard qua beweging. hij was lekker voorwaarts en was echt fijn aan het werk. wel liep hij erg ver naar beneden, maar dat komt later wel. eerst gaan we op stap één concentreren, ik wil vooral niet te snel gaan nu.
ik was er in elk geval superblij mee, ik hoop dat het toch een rijtechnisch probleem blijkt te zijn, want als het aan mij ligt kan er wat aan gedaan worden. we hebben al zoveel onderzoeken gehad waar niks uitkwam...
merrieveulen schreef:wel heeft hij een blokkade gehad, die is opgeheven en sindsdien gin het beter, maar nu ik de training verder opbouw komt het toch terug.
merrieveulen schreef:allereerst bedankt dat je dit wilt lezen. dit hoort volgens mij niet bij het headshaking topic, volgens mij heeft het met een rijtechnisch probleem te maken.
merrieveulen schreef:Takkel, ik weet dat het onder headshaking valt, ik heb dat erbij geschreven zodat mijn topic niet direct op slot zou worden gegooid.
Smudges schreef:Mijn pony doet dit ook, zelfs zo erg dat we laatst bijna gevallen zijn. Ze gooit haar hoofd omhoog en dan opzij. Zij doet dit ook op de terugweg van een buitenrit (rij nu buiten altijd met martigaal anders zitten je teugels zo aan 1 kant). Ik denk dat ze het uit vermoeidheid doet. En volgens mijn zadelmaker zijn haar halsspieren niet zo goed ontwikkeld. Dus ben nu 2x per week met de Pessoa aan het longeren. Ben benieuwd of dat gaat werken.