Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:ik ken dit probleem heel irritant mijn haflinger is er nu eindelijk doorheen. ik zal gewoon blijven proberen en minimaal een keer in de week gaan want anders krijg je hem er nooit overheen!!
arlette_love schreef:ik ken dit probleem heel irritant mijn haflinger is er nu eindelijk doorheen. ik zal gewoon blijven proberen en minimaal een keer in de week gaan want anders krijg je hem er nooit overheen!!

Citaat:Ik zou inderdaad zeggen, riskeer niks, doe het alleen op zo'n manier dat je zeker weet dat het veilig is. Er doorheen rijden kan misschien een optie zijn, maar laat dat dan maar over aan de Gert van den Hof's zou ik zeggen!

je gaat ECHT een uur wendingen om de voorhand maken. Paar passen eruit, en WEER die kloteoefening. Daarna zet je je paard zo neutraal mogelijk op stal. Geen extra aandacht, geen knuffels, geen welterustenrituelen etc.
)labe schreef:Maak er geen halszaak van, er zijn genoeg paarden die absoluut geen plezier beleven aan buitenritten, het heeft denk ik weinig zin om dat af te dwingen.