Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gogo schreef:Okee even kijken of ik het snap....
Paardje is 3 jaar heeft geen respect op de grond enz maar je gaat er wel mee buiten rijden.
Nadat hij een week heeft stilgestaan zonder eerst te longeren ofzo en dan kijk je raar op als hij gek doet.
Mis ik dan iets of klopt het niet???
Ben benieuwd hoe het gaat met de eigenaren erbij???
roossie22 schreef:een stukje wei is wel af te zetten met wat paaltjes en schriklint, dan kun je in ieder geval even longeren(laten bewegen en laten luisteren naar jou) en er desnoods in dat afgezette stukje even kijken hoe ze reageerd als je erop zit.
Dit is de enige logische stap die je hebt volgens mij.Citaat:Misschien beetje cliche, maar kan dit paard niet beter opnieuw (of alsnog) ingereden worden bij een africhtingsstal?!
dutske schreef:jjs: hoe kun je gaan wandelen met een paard dat alle kansen neemt om op je voeten te stampen, je opzij duwt, over je heen loopt?
het paard heeft gewoon totaal geen respect!
Respect moet je verdienen dat kost tijd,geduld,consequent zijn.Als een paard aan de hand over je heen loopt,kun je niet verwachten dat hij onder het zadel naar je luistert
vandaag weer gaan rijden, de eigenaar heeft haar naar de piste gebracht aan de lange leidsels, met haar koetsbit.
in de piste van bit verandert, en ik erop
ik heb er welgeteld een rondje op gestapt, dan sprintte ze naar de uitgang, hen ze heeft gebokt tot ik er weer aflag.
voorheen had ze nog niet uitgevonden dat ze ook kon bokken terwijl ze rent, nu dus helaas wel, en daar ben ik niet tegen bestand.
Lijkt op vluchtgedrag(reden kan ik niet door de pc zien..,paarden gaan niet bewust bokken tot je eraf ligt..ze vinden niets uit
ik mocht er van de eigenaars niet meer op, en we hebben ze dan een heel iend met de longeerzweep opgejeaagd tot ze goed zweette
helaas was de piste te groot, en ging ze in iedere hoek stilstaan, waardoor we haar niet goed moe krégen...
Sorry maar dit is ECHT NIET de juiste manier om met een paard om te gaan,waarom moe maken,waarom laten zweten wat is hier de reden van...dat voegt NIETS toe aan het juist bel;eren van een paard
straks een mailtje sturen naar mijn instructeur...
dutske schreef:was een tip van iemand die vrij veel ervaring had met soortgelijke paarden
eerst moe maken, dan erop en als ze braaf zijn belonen