Gestreste pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Gestreste pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 22:17

Ik ging vorige week voor het eerst L1 starten.
Met losrijden ging het heel goed ik dacht als ze zo loopt heb ik een dikke winstpunt

Kom ik in de proef gaat ze ineens heel hard draven...
Bij elke punt stond '' pony is te gespannen''
De hele B heb ik zonder problemen uitgereden en heeft ze daar geen last van gehad

Alleen de laatste wedstrijd nu begint ze er ineens mee op de club zelf word ze ook steeds feller * HELP *

JustMe1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:25

Mijn pony doet dat ook. Met losrijden gaat het altijd goed, maar zodra ik de bak inkom wordt ze gespannen. Dat komt grotendeels omdat ik gespannen word als ik me proef moet rijden, en dat breng ik over op me pony. Of ik vergeet door de spanning om dr te "rijden". Probeer zelf zo ontspannen mogelijk ze blijven en vergeet niet je benen erbij te houden en let op dat je hem niet vastpakt in zn mond.

Heel veel succes!!

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 22:27

ik ben zelf niet zenuwachtig echt niet..!
Ze word ook volgens mij een beetje bang als ze alleen in de bak zit dat doet ze op de club ook dan word ze ook gek

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:59

Kan het niet komen doordat de training even " te zwaar " voor haar is? Waardoor ze probeert onder het werk uit te komen door te gaan rennen? Sommige paarden gaan bokken, andere steigeren en weer een ander wordt loperig.

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 22:51

neej.. ze hoeft eigelijk nooit echt te werken alleen een beetje aan de teugel lopen en wat figuurtjes haha

Pops

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:24

Heb ik ook gehad!!
Op kamp, mijn eerste "dressuurwedstrijd" ooit... Ging ze super tijdens het inrijden, veranderen van piste en ze begint te stressen...

Maar nu had ik overlaatst mijn eerste echte dressuurwedstrijd, ze ging super tijdens het inrijden en ik was ook niet teleurgesteld over mijn proef...
Dus ik wens je veel succes...
Mijne ging wel niet lopen, ofja het was iets tss lopen en huppelen en over haar schouder "weglopen"

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:55

Voer veranderd ofzo?

Als het 1 wedstrijd is dat ze zo fel lijkt et zijn geworden dan zou ik er als ik jouw was nog niet zo druk over maken. Als het er strax meer worden, dan is er wel iets aan de hand. Begrijp ik goed dat ze zo fel werd tijdens je eerste L1 wedstrijd?

Andere oefeningen dan, ben je anders gaan losrijden? Kan er allemaal mee te maken hebben.. Hoeveel winstpunten had je in de B, misschien toch iets te snel overgegaan naar de L1 ofzo? (ik noem maar wat, misschien dat je hiermee als je terugkomt een idee krijgt ofzo?! )

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:15

Hoi,

Ik weet hoe ramona dat deed, het is inderdaad zo dat ze soms wat te gespannen wordt! Probeer haar vooral op haar gemak te stellen en geef haar even de tijd, reageer niet op haar stress en rijdt gewoon rustig door net als bij het inrijden! Dan verdwijnt het vanzelf weer!

Veel plezier maken met ramona dat is het belangrijkste

Groetjes pauline en tarah (stalgenoot van franciska)

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:21

Zelf proberen om te ontspannen en ook ik ben benieuwd met hoeveel wp-en jullie zijn overgegaan.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:30

Kris25 schreef:
Zelf proberen om te ontspannen en ook ik ben benieuwd met hoeveel wp-en jullie zijn overgegaan.

In het onderschrift van haar staat B+5 en L+0

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:17

Bienotje schreef:
Kris25 schreef:

In het onderschrift van haar staat B+5 en L+0

Je kan niet met 5 winstpunten over naar de L1. Daarom ben ik zo benieuwd.....

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:21

Sorry, ben niet zo thuis in de winstpunten etc.

Dat blijkt wel weer!!

Franciska15

Re: Gestreste pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:49

He..ik zat eens te bedenken hea..Moet je wanneer je de ring in mag..gewoon met lange teugel even rondstappen..dat ze kan ontspannen..(in de tijd dat je een rondje enz. mag rijden)..dan kan ze zelf een soort van wennen...dat heb ik ook een keer gedaan..op de laatste wedstrijd van ons..en toen liep ze wel wer lekker!

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:44

ow bedankt franscis ik zal het proberen ik ben met 17 winstpunten over gegaan

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:45

Bienotje schreef:
Voer veranderd ofzo?

Als het 1 wedstrijd is dat ze zo fel lijkt et zijn geworden dan zou ik er als ik jouw was nog niet zo druk over maken. Als het er strax meer worden, dan is er wel iets aan de hand. Begrijp ik goed dat ze zo fel werd tijdens je eerste L1 wedstrijd?

Andere oefeningen dan, ben je anders gaan losrijden? Kan er allemaal mee te maken hebben.. Hoeveel winstpunten had je in de B, misschien toch iets te snel overgegaan naar de L1 ofzo? (ik noem maar wat, misschien dat je hiermee als je terugkomt een idee krijgt ofzo?! )

met 17 winstpunten dus
ik haalde altijd 170 punten in de B

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:53

Ik denk ook dat je het eens zou kunnen proberen met wat meer stappen. Ook als je losrijd, eerst goed losstappen en ruim voor je de bak in moet weer gaan stappen. dan stap je nog een rondje in de bak, draaf je aan maak je nog een volte en begin je

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:26

Heb je de B toevallig in het buitenseizoen gereden en nu ineens binnen? Veel paarden gaan niet zo graag weg van de anderen nl.
De enige tip die ik kan geven is zorgen dat je er zelf aan blijft rijden, niet gespannen zijn omdat je nu een klasse hoger zit oid, en bij het verkennen van de ring al overal eens gaan kijken. Ik vermoed dat de spanning vooral bij jezelf zit, om wat voor reden dan ook. Je pony weet niet van B of L

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:05

En je had dit dus totaal niet in de B, in de L worden de oefeningen toch anders..

En 170 punten in de B zegt dus blijkbaar niet alles over het goed meekomen met het niveau in de L

_evi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:06

volgens mij heeft de stress van de ruiter er ook wat mee te maken wanneer je die piste binnen ging?? niet??

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 22:27

nee echt niet !!
EN ik heb eerst een tijd buiten gereden en toen een tijd binnen nu nog binnendan en nu doet ze het ze doet het aalleen als ze alleen in de bak is

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:42

Luister nou maar naar wat fransisca en ik zeggen! We weten beide hoe ramoon kon doen bij frans, en frans wist dat na een tijdje rustig op te lossen!

Ik hielp frans vaak op wedstrijd! Ze kan het super dus vast ook wel met jou erop!

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 19:56

Tarah5 schreef:
Luister nou maar naar wat fransisca en ik zeggen! We weten beide hoe ramoon kon doen bij frans, en frans wist dat na een tijdje rustig op te lossen!

Ik hielp frans vaak op wedstrijd! Ze kan het super dus vast ook wel met jou erop!

nou ik mag toch ook wel naar anderen luisteren

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:19

Ja tuurlijk, maar frans en ik kennen de pony en die mensen niet.

En waarschijnlijk heeft het inderdaad ook wel met spanning van jouw kant te maken!!

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 17:30

echt niet

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:06

Dat kun je nou wel zeggen, en misschien voel jij het ook wel niet, maar onderbewust heb jij misschien toch wel wat spanning!

Vooral heel eigenwijs doen meis, daar redt je het in de wereld wel mee.

Wij proberen je alleen maar te helpen hoor!