Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Latisha schreef:Ik heb een haflinger.. en die tilt zijn benen ook erg hoog op in draf, misschien dat je je daarmee vergist? Maar ik zou ook graag wat tips willen hoe je een paard nou de passage aanleert (mijn instructrice heeft er geen verstand van) Ik weet dat je het niet kan leren via forums, maar je kan wel een bepaalde indruk daardoor krijgen hoe je het m nou moet leren.. vind ik.
Je paard moet eerst de basis goed beheersen, goed aan de hulpen staat en je paard moet goed kunnen verzamelen. En er zullen vast nog wel meer dingen zijn waar je aan moet denken voor je aan passage kunt gaan denken. Het is ook niet voor niets een hoge(re) oefening. Zijn er trouwens mensen op bokt die hoog in de dressuur rijden en ook passage goed beheersen? Delphi schreef:
Het is niet zo maar een trucje wat je je paard aan kunt lerenJe paard moet eerst de basis goed beheersen, goed aan de hulpen staat en je paard moet goed kunnen verzamelen. En er zullen vast nog wel meer dingen zijn waar je aan moet denken voor je aan passage kunt gaan denken. Het is ook niet voor niets een hoge(re) oefening.
Zijn er trouwens mensen op bokt die hoog in de dressuur rijden en ook passage goed beheersen?
Citaat:Jullie moeten eerst je punten voor het Z2 maar eens hebben
Betteke schreef:Citaat:Jullie moeten eerst je punten voor het Z2 maar eens hebben
En als je nou geen wedstrijden rijdt? Ik ben nooit zo onder de indruk van mensen die Z rijden, daarvoor heb ik genoeg (tranentrekkende) proeven gezien.
Betteke schreef:Ik rij geen wedstrijden maar wel dressuur en krijg iedere week erg goed les. Ik mag geen passage gaan doen als mijn paard daar klaar voor zou zijn omdat ik geen zin heb om wedstrijden te rijden? Wie gaat voor mij en mijn paard bepalen wanneer we daar aan toe zijn? Kunnen alleen jury's dat?
Bizar.