Dan zou hij op lange rechte stukken steeds aan de kletter gaan!!!
Mijn paardje heeft ook op de renbaan gelopen en zou dat betekenen dat ik er nooit mee naar buiten zou kunnen????
Mensen die hier ervaring mee hebben?
Groetjes Tamara
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(probeer anders is in het weiland o.i.d?) silvana schreef:Vlakbij ons is idd iemand verongelukt met een ex renpaard.Die meneer was in het bos aan het rijden ,en we hebben een breed zandpad in het bos daar word altijd op gegalopeert .Dit paard stopte dus niet en is in volle galop de provinciale weg opgerent.De meneer heeft het niet na kunnen vertellen.Het paard wel ,maar dat hebben ze in slaap laten doen.
Ik ga niet zeggen dat het nooit kan,maar voorzichtig zou ik er wel mee zijn.
Zelf heb ik een europees kampioen gereden,toen hij met pensioen was en dat was echte de braafste hengst ter wereld.Dus ik denk echt dat het aan het paard licht en aan zijn relatie met de ruiter.
verootjoo schreef:Ik Was prima te rijden hoor buiten, maar je moet wel tegen het drukke karakter kunnen.
) en ik kan je zeggen; die is er met verschillende Z-ruiters (even lekker generaliseren
) vandoor gegaan buiten
(en die weten normaal wel een paard te rijden)
het si eigenlijk net als met een gewoon paard alleen moet je wel blijven opletten dat als je meerdere gaat en jij galoppeerd voorop... je bent zo aan het einde als zij net aanspringen in galop
en wat hiervoor al is gezegd: terugnemen met kneepjes en niet gaan hangen want dan vechten ze terug en gaan alleen maar harder! 
), maar ze hebben mij wel altijd gezegd dat als ik niet wil dat de mijne (men verzorgpaard
) niet wegvliegt met mij, dat ik hem dan gewoon nooit mag loslaten. Het is een anglo-arabier, wel nooit op de renbaan gelopen, maar even snel als de andere.
). Ze laat zich altijd prima terugnemen. Enneh, voluit galopperen gaat ook prima

silvana schreef:Vlakbij ons is idd iemand verongelukt met een ex renpaard.Die meneer was in het bos aan het rijden ,en we hebben een breed zandpad in het bos daar word altijd op gegalopeert .Dit paard stopte dus niet en is in volle galop de provinciale weg opgerent.De meneer heeft het niet na kunnen vertellen.Het paard wel ,maar dat hebben ze in slaap laten doen.
Ik ga niet zeggen dat het nooit kan,maar voorzichtig zou ik er wel mee zijn.
Zelf heb ik een europees kampioen gereden,toen hij met pensioen was en dat was echte de braafste hengst ter wereld.Dus ik denk echt dat het aan het paard licht en aan zijn relatie met de ruiter.