Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dan is het natuurlijk helemaal super. maar ik denk dat je goed gehalndeld hebt.
KiWiKo schreef:soms moet je gewoon compromisen sluiten....... hij een beetje en jij een beetje![]()
En als het nu alleen vuur was waarvoor hij dit doet, maar laatst was het een meisje die op een shetlander zat in een landje langs de weg. En aan beide kanten van die rottige sloten...... Zucht
), maar ik heb over dit paard helemaal niets meer te vertellen als hij het eenmaal in zijn bol heeft en die filmpjes in mijn hoofd over de sloot zijn ook best eng.
Morgen hopelijk geen vuur en een tweede kans, al gaat hij wel steeds bij die boerderij in protest, zou het daar spoken? 
Shadow0 schreef:Bovendien denk ik dat jouw 'overwinning' om hem 2 keer langs de boerderij te krijgen een stuk zwaarder telt dan zijn 'overwinning' om het rondje niet af te maken en jou niet op zijn rug te laten.
:D NRPSer schreef:. Dus hij had gister niet dusdanig van me gewonnen dat hij het vandaag weer wilde proberen.
maar als ik het voor mezelf maar met een redelijk gewonnen gevoel af kan sluiten, dan is het voor mij prima.
Bienotje schreef:Compromis sluiten nog steeds, een paard zoekt denk ik geen redenen om expres jouw dwars te zitten. Alleen als hij iets moeilijk vind zal hij wel proberen om te voorkomen dat moeilijke te doen.
Bienotje schreef:Je paard rook vuur en was dus echt wel angstig waarschijnlijk, dan denk ik niet dat je het op de beste manier hebt aangepakt om hem geforceerd langs dat enge heen te rijden. Ik had liever rust genomen om het paard eerst te laten kijken en daarna gezamenlijk te besluiten dat we er langs durven. Ook al duurt dat meerdere minuten.
Elienn schreef:Maarja, als het echt een paard is, zoals je verteld, dat hij altijd alles eng vind, kan het ook werken om elke keer als hij schrikt, gewoon te gaan gillen,
dan schrikt hij daar weer van, en dan zou het minder moeten worden
, maar deze punten hebben bij mij erg goed geholpen. Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat het rijden op zulke momenten weer wat leuker wordt. In ieder geval veel succes hiermee!!